شناسهٔ خبر: 66592103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بایدن، کیم جونگ اون را «رئیس‌جمهور کره‌جنوبی» خواند

«جو بایدن» رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا در تازه‌ترین لغزش زبانی خود، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را «رئیس‌جمهور کره‌جنوبی» نامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اظهارات این رهبر ایالات متحده در یک مراسم کمپین انتخاباتی در «پورتولا ولی» کالیفرنیا، حین صحبت درباره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا مطرح شد.

بر اساس متن سخنان بایدن که کاخ سفید منتشر کرده، او درباره ارتباط ترامپ و رهبر کره‌شمالی گفت: «ما هرگز نامه‌های عاشقانه او برای کیم جونگ اون، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی یا تحسین او از ولادیمیر پوتین [رئیس جمهور روسیه] را که گفته بود پوتین چه رهبر بزرگی است، فراموش نخواهیم کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، بایدن که هر بار در سخنرانی‌هایش گاف تازه‌ای دارد، تلاش داشت به تبادل نامه‌هایی که میان ترامپ و کیم بود، اشاره کند که در اینجا سمت کیم جونگ اون را به اشتباه «رئیس‌جمهور کره‌جنوبی» گفت. در حال حاضر «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی است.

ترامپ در زمان ریاستش اعلام کرد که رهبر کره‌شمالی «نامه قشنگی» برای او ارسال کرد. همچنین رسانه‌های کره‌شمالی همان زمان گزارش دادند که کیم جونگ اون نامه‌ای شخصی از دونالد ترامپ دریافت و آن را «عالی» توصیف کرده و گفت که «به‌طور جدی جذب محتوی جالب این نامه شده است.» رهبر کره‌شمالی همچنین از «شجاعت فوق‌العاده» ترامپ تقدیر کرد.

نظر شما