شناسهٔ خبر: 66592089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

پاسخ امارات به پیشنهاد نتانیاهو درباره اداره نوار غزه

وزیر خارجه امارات به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ابوظبی برای مشارکت در اداره نوار غزه پس از پایان جنگ علیه این منطقه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

«عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اظهارات نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مبنی بر دعوت از امارات برای مشارکت در مدیریت شهری (غیرنظامی) نوار غزهِ تحت اشغال اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

وی گفت: نتانیاهو هیچ گونه مشروعیتی ندارد که به او اجازه دهد که چنین گامی (اداره شهری نوار غزه) را اتخاذ کند و همچنین امارات همراهی با هرگونه نقشه ای به منظور تامین چتر حمایتی برای حضور اسرائیل در نوار غزه را نمی پذیرد.

بن زاید افزود: امارات تاکید می کند هرگاه دولتی فلسطینی تشکیل شود که امیدها و انتظارات ملت فلسطین را برآورده و از سلامت، کارآمدی و استقلال برخوردار باشد، آنگاه امارات برای ارایه هرگونه حمایتی از این دولت آمادگی کامل خواهد داشت.

اظهارات وزیر خارجه امارات پس از آن مطرح می‌شود که نتانیاهو اخیرا در سخنانی درباره اداره نوار غزه بعد از جنگ علیه این منطقه مدعی شد: شاید به نظر من با کمک امارات و عربستان و سایر کشورها یک اداره شهری در نوار غزه تشکیل شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اخیرا اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است./ ایرنا

نظر شما