شناسهٔ خبر: 66591485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

امارات دعوت نتانیاهو برای حضور در«اداره غزه» را محکوم کرد

وزیر خارجه امارات با محکوم کردن دعوت نتانیاهو از این کشور برای مشارکت در اداره فرضی غزه بعد از جنگ تاکید کرد نخست وزیر اسرائیل صلاحیت قانونی برای این اقدام را ندارد و اگر یک دولت فلسطینی تشکیل شود ابوظبی از آن حمایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، در حالی که از ماه‌های گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی از طرح‌های ادعایی مختلفی برای اداره غزه بعد از جنگ صحبت می‌کنند و اداره مدنی این منطقه توسط نیروهای عربی نیز یکی از همین طرح‌های ادعایی است، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر در زمینه دعوت از امارات برای مشارکت در اداره مدنی نوار غزه را محکوم کرد.

بن زاید با انتشار توییتی در این زمینه اعلام کرد: امارات تاکید می‌کند که نخست وزیر اسرائیل هیچ‌گونه صلاحیت قانونی برای انجام چنین اقدامی ندارد و امارات متحده عربی هرگز نمی‌پذیرد که وارد هرگونه طرحی برای سرپوش گذاشتن بر حضور اسرائیل در نوار غزه شود.

وزیر خارجه امارات تصریح کرد: امارات تاکید می‌کند زمانی که یک دولت فلسطینی تشکیل شود که امیدها و آرزوهای ملت فلسطین را برآورده کند و از ویژگی‌هایی چون یکپارچگی و شایستگی و استقلال برخوردار باشد، ابوظبی آمادگی کامل برای ارائه هرگونه حمایت از این دولت فلسطین را خواهد داشت.

این اظهارات بن زاید بعد از آن مطرح شد که نتانیاهو روز پنجشنبه در سخنانی درباره اداره غزه بعد از جنگ مدعی شد: شاید به نظر من با کمک امارات و عربستان و سایر کشورها یک حکومت مدنی در غزه تشکیل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما