شناسهٔ خبر: 66591225 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دویست و هجدهمین روز نبرد

اعلام آخرین آمار قربانیان غزه در سایه گسترش عملیات اشغالگران در الزیتون، رفح و جبالیا

حمید محمدطاهری

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و هجدهمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد و صبح امروز (شنبه) حملات جدیدی را به چند منطقه این باریکه انجام داد که تعدادی شهید و ده‌ها مجروح برجای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه نیز درباره اخرین امار شهدای جنگ در نوار غزه اعلام کرد: از هفتم اکتبر تا کنون ۳۴ هزار و ۹۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۸ هزار و ۶۴۱ تن دیگر مجروح شده‌اند.

براساس بیانیه این وزارتخانه، اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته چهار کشتار انجام دادند که ۲۸ شهید و ۶۹ زخمی برجای گذاشت.

ادامه حملات در رفح و دستور کوچ اجباری دیگر

خبرنگار شبکه المیادین در فلسطین از حملات توپخانه‌ای متمرکز رژیم صهیونستی به عمق شهر رفح و مناطق غربی آن شامل مناطق محل نصب چادرهای آوارگان خبر داد.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای از صدور دستورالعمل‌هایی توسط ارتش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری برخی ساکنان شرق رفح خبر دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی امروز شنبه دستور کوچاندن و آوارگی دیگری برای ساکنان مناطق شرق رفح به سمت منطقه المواصی صادر کرد.

اشغالگران پیش از این هشدار داده بودند که ساکنان مناطق شرقی شهر رفح را برای تدارک تهاجم احتمالی به این شهر واقع ترک کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که تا بدین لحظه ۳۰۰ هزار فلسطینی از مناطق شرق شهر رفح کوچ کرده‌اند.

ارتش این رژیم ادامه داد که این افراد به شمال غرب رفح که حدود ۱.۴ میلیون فلسطینی را در خود جای داده، منتقل شده‌اند.

یک مقام در دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در رفح اعلام کرد: منابع کافی برای کمک به اسکان آوارگان در مکان‌های جدید وجود ندارد.

سخنگوی آنروا در رفح نیز گفت: ما نگران ابلاغیه‌های اسرائیلی‌ها برای تخلیه برخی مناطق همزمان با تداوم بمباران هستیم.

گردان‌های شهید عزالدین القسام نیز اعلام کرد: یک نفربر دشمن را با راکت‌های «یاسین ۱۰۵» در مجاورت گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه منهدم کردیم.

مرکز و شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز شاهد حمله شدید توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی بودند.

طبق این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز محله «الجنینه» در شرق رفح را بمباران کردند. خبرنگار الجزیره گفت: شلیک بمب‌های نوری در حریم هوایی منطقه شمال شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه مشاهده شد و توپخانه مرکز و شرق این شهر را هدف قرار داد.

همچنین منابع مطبوعاتی فلسطین اعلام کردند که یک حمله هوایی خشونت آمیز توسط هواپیماهای اشغالگر محله السلام و اطراف گذرگاه رفح را هدف قرار داد.

وی همچنین گفت: نبردهای شدیدی میان رزمندگان مقاومت و نیروهای رژیم اشغالگر در شرق رفح در جنوب نوار غزه در جریان است.

ازسرگیری عملیات زمینی در جبالیا و دستور کوچ اجباری

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم دارد نیروهای خود را به شهر جبالیا در شمال نوار غزه بازگرداند و ساکنان آنجا را اخراج کند.

بهانه ارتش اشغالگر تلاش جنبش حماس برای بازگرداندن توانمندی‌های خود در این منطقه اعلام شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «السکه» در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه حمله کرد.

طبق گزارش شبکه المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از منازل شهروندان فلسطینی را در خیابان «القصاصیب» در جبالیا، «بیت لاهیا» و برج‌های «شیخ زاید» در شمال نوار غزه بمباران کردند.

طبق این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز از ساعات اولیه صبح امروز درحال بمباران مناطقی در شرق جبالیا هستند.

احمد الکحلوت، مدیر دفاع مدنی در شمال نوار غزه گفت: ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته با بمباران بیش از سه خانه در بیت لاهیا و اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، چندین کشتار انجام داد.

الکحلوت تاکید کرد که نیروهای دفاع مدنی به جستجو در زیر آوار خانه‌های ویران شده ادامه می‌دهند.

این در حالی است که صحنه‌های ویدئویی نشان می‌دهد که نیروهای دفاع مدنی و شهروندان برای جستجوی افراد مفقود در زیر آوار در شرایط سخت، به دلیل کمبود ابزار و روشنایی در نتیجه قطع برق، تلاش می‌کنند.

ادامه عملیات در محله الزیتون در شهر غزه

درگیری‌های شدیدی نیز در جنوب محله «الزیتون» در شهر غزه در جریان است و اشغالگران هر کسی که سعی می‌کند خانه خود را ترک کند با توپ و پهپاد هدف قرار می‌دهند.

طبق این گزارش، درپی تشدید درگیری‌ها در محله الزیتون موج جدیدی از آوارگی اهالی شکل گرفته است.

خبرنگار المیادین همچنین اعلام کرد که درپی بمباران محله الزیتون، دست‌کم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

همزمان گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که با خمپاره سربازان صهیونیست و خودروهایشان را در مجاورت درمانگاه الزیتون در محله الزیتون در جنوب غزه بمباران کردند.

یک فرمانده میدانی در مقاومت در محله الزیتون امروز اعلام کرد که نبردهای شدیدی میان رزمندگان مقاومت و نیروهای رژیم اشغالگر در مرکز و جنوب محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه در جریان است.

وی به شبکه المیادین اعلام کرد: این نبردها در خیابان «المستوصف» در مرکز محله الزیتون، در مجاورت مسجد «علی» و منطقه‌ای در جنوب این مسجد متمرکز شده است و رزمندگان مقاومت چند تانک دشمن را با تسلیحات ضد زرهی هدف قرار داده و منهدم کردند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر یک کلینیک را به مقر فرماندهی تبدیل کرده است و درحال از بین بردن خانه‌های اطراف آن است.

این فرمانده مقاومت ادامه داد: دشمن محدوده حملات توپخانه‌ای خود را به شمال محله الزیتون و به ویژه در مجاورت مدرسه آزادی و مسجد صلاح الدین گسترش داده است و همین مساله موج جدیدی از آوارگی را ایجاد کرده است.

افزایش شمار شهدای خبرنگار به ۱۴۳ تن

در همین راستا، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که با شهادت بهاء عکاشه تهدادی شهدای کادر رسانه در نوار غزه به ۱۴۳ تن رسیده است.

«بهاء عکاشه» روزنامه نگار فلسطینی به همراه همسر و پسرش در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه آنها را در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه هدف قرار داد، به شهادت رسیدند.

اعلام آخرین آمار قربانیان غزه در سایه گسترش عملیات اشغالگران در الزیتون، رفح و جبالیا

حملات در مرکز نوار غزه

همزمان درپی بمباران خانه خانواده «صیام» در محله قدیمی غزه در مرکز شهر غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که تعداد شهدای بمباران خانه خانواده‌های اللوح و الخطیب توسط ارتش رژیم صهیونیستی در محله الزوایده در مرکز نوار غزه به ۲۶ نفر افزایش یافت.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد: نیروهای اشغالگر به منطقه «الفراحین» در شرق «عبسان الکبیره» در خان یونس یورش برده و عملیات گسترده‌ای را در آن انجام دادند. همزمان شبکه المیادین گزارش داد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی درحال بمباران «بیت حانون» و شرق «جبالیا» در شمال نوار غزه است.

اداره دفاع مدنی در نوار غزه نیز اعلام کرد: هدف قرار گرفتن ۲ خانه در اردوگاه «الجدید» در منطقه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه چهار فلسطینی شهید و سه تن دیگر مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره گفت: در پی بمباران شبانه رژیم صهیونیستی به چندین منطقه در غزه، اجساد ۲۰ شهید به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح منتقل شد.

ادامه بسته بودن گذرگاه کرم ابوسالم

از سوی دیگر، «هشام عدوان» سخنگوی سازمان گذرگاه‌ها در نوار غزه اعلام کرد:  نیروهای رژیم اشغالگر گذرگاه تجاری کرم ابو سالم را بر روی تردد و ورود کمک به نوار غزه بسته و نیروهای اسرائیل همچنان در داخل گذرگاه رفح هستند و از عبور و مرور و جابجایی کمک‌های بشردوستانه جلوگیری می‌کنند.

در همین راستا، مدیر بیمارستان اروپایی در نوار غزه نیز در گفت‌وگو با شبکه الجزیره درباره یک فاجعه بهداشتی در نوار غزه هشدار داد.
وی گفت گذرگاه ها همچنان بسته هستند و هیچ سوختی به نوار غزه وارد نمی‌شود.

رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه هفته گذشته گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمین اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه  می‌شود را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

انتهای پیام

نظر شما