شناسهٔ خبر: 66591165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

"اخلاقی امیری" به عنوان پنجمین منتخب حوزه مشهد و کلات در مجلس برگزیده شد

مشهد- ایرنا- حجت الاسلام "حسنعلی اخلاقی امیری" با کسب بیشترین آرا در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخب مردم مشهد و کلات معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور روز شنبه آخرین نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد که براساس این نتایج در حوزه انتخابیه مشهد و کلات از مجموع آرای ۲۱۲ هزار و ۸۰۹ رای صحیح، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری با ۱۱۱ هزار و ۵۹۷ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

در مرحله دوم انتخابات که دیروز همزمان با برخی از نقاط کشور برگزار شد "کاظم معتمدی فر" و "حسنعلی اخلاقی امیری"، ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، بر سر تصاحب هجدهمین کرسی نمایندگی استان در بهارستان با هم رقابت کردند.

حجت الاسلام اخلاقی امیری، دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است.

وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بوده است و در مرحله اول انتخابات ۱۳۰ هزار و ۲۰۲ رای کسب کرده بود.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۵ استان کشور از جمله حوزه انتخابیه مشهد و کلات آغاز و تا ساعت ۲۱ در مشهد و ساعت ۲۰ در کلات تمدید شد.

مردم خراسان رضوی در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار رای و مشارکتی ۴۷ درصدی، ۱۷ نماینده خود را به خانه ملت فرستادند و دیروز مردم حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم انتخابات، تکلیف هجدهمین کرسی نمایندگی استان در بهارستان را روشن کردند.

پیش از این حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، میثم ظهوریان، علی اصغر نخعی راد و احسان عظیمی راد با کسب اکثریت آرا به عنوان منتخبان حوزه انتخابیه مشهد و کلات راهی مجلس شورای اسلامی شده بودند.

نظر شما