شناسهٔ خبر: 66590699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز شانزدهمین جشنواره ملی «آه و آهو» در کاشان

شانزدهمین جشنواره ملی «آه و آهو» در کاشان با حضور مسئولان آستان قدس رضوی و جمعی از خادمان آغاز به‌کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری «آه و آهو» به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و بزرگترین رویداد رضوی کشور با آیین افتتاحیه و حضور مدیرکل اداره نذورات آستان قدس رضوی در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان آغاز به‌کار کرد.

مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری «آه و آهو» با تاکید بر حضور خدام حرم رضوی در دو زمان برگزاری آیین افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره ملی، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای رضوی کشور حاصل 10 هزار نفر ساعت تلاش، پشتکار و اخلاص ولایی جوانان و نوجوانان موسسه خادمین‌ حضرت رضا(ع) در کاشان و کمیته‌های مختلف جشنواره از جمله اندیشه‌ورزی، پژوهش، پشتیبانی، فضای مجازی، انتظامات، تبلیغات و رسانه، تاسیسات، اجرایی، طراحی غرفه‌ها، تشریفات و معاونت‌ زیر سایه خورشید است.

روح الله توکلی با اشاره به برگزاری 200 برنامه و آیتم فرهنگی هنری در شانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری «آه و آهو» و غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان به مدت 11 شب، افزود: غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در شب‌های‌ برگزاری این جشنواره میزبان بیش از هزار کودک و نوجوان با اجرای ویژه برنامه‌های تربیتی و آموزشی است.

وی با استناد به این سخن امام رضا(ع) که مردم با دیدن زیبایی‌های سخنان اهل بیت(ع) به آن‌ها گرایش دارند، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در بستر رضوی جشنواره امر به معروف‌ها با تابش انوار خاصه امام رئوف است.

توکلی با تقدیر از تمامی مردم دارالمومنین کاشان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان، گفت: عملیاتی کردن فرهنگ خدمت خارج از صحن و سرای آستان قدس رضوی با تبیین فرهنگ علوی، سیره رضوی، ایجاد نشاط اجتماعی و شور و شعور معنوی از جمله اهداف برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی «آه و آهو» در کاشان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز با تبریک دهه کرامت ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) محل جشنواره با حال و هوای رضوی را شعبه‌ای از صحن وسرای حرم دانست و اظهار داشت: هر جا که بیان ذکر امام رئوف و تبیین فرهنگ رضوی انجام شود گوشه‌ای از حرم با زیارت از راه دور برای محبان حضرت است.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی ضمن عرض خیر مقدم به مدیر کل اداره نذورات آستان قدس رضوی و حضور خدام حرم رضوی در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو کاشان، افزود: قدمت و سابقه ولایت‌مداری دارالمومنین کاشان به سال 113 هجری قمری می‌رسد که مردم این خطه با ارسال هیئتی به مدینه از امام محمد باقر(ع) درخواست سفیر ولایت برای هدایت مردم کردند که آن حضرت فرزند خود حضرت سلطانعلی را به عنوان حاکم اسلامی به کاشان گسیل داشتند.

وی با تاکید بر خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به کاشان با عبارت «شهر مکرّم» تصریح کرد: این کرامت ریشه در ولایت‌مداری علوی مردم کریم این منطقه و پایمردی آن‌ها در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم یک هزار و 825 شهید و تبیین شعائر ناب اسلامی به‌ویژه فرهنگ رضوی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، گفت: کاشان حتی در ساخت چایخانه رضوی به عنوان یکی از 888 چایخانه امام رضا(ع) در کشور نیز پیشتاز و یکی ثمرات ولایی بودن این منطقه به‌ویژه با حضور حضرت سلطان عل بن امام محمد باقر(ع) از سال 113 هجری قمری با دعوت مردم آن بوده است.

بصیرتی با تقدیر از  تلاش شبانه‌روزی و خالصانه جوانان موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان با وجود تمام مشکلات و سختی‌های کار برای برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «آه و آهو» و برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در کاشان، تاکید کرد: جوانان این تشکل رضوی در شهرستان کاشان از سال‌ها قبل که حتی شبکه خادمیاری شکل نگرفته بود مفهوم فرهنگ خدمت را در گستره کشور و کاشان متبلور کردند.

انتهای پیام/801/

نظر شما