شناسهٔ خبر: 66590615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۱۳ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از اجرای ۱۳ هزار و ۱۲۳ متر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اجرای ۱۳ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکنون ۶۲۶ هزار و ۷۸۰ متر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در استان اجرا نموده که ۱۳ هزار و ۱۲۳ متر از این مقدار در سال ۱۴۰۲ در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 
عطایی افزود: در جهت افزایش شاخص بهره مندی مشترکان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۴ هزار و ۷۳۱ انشعاب جدید فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های استان نصب شده و در حال حاضر استان خراسان شمالی در بخش فاضلاب ۸۹ هزار و ۴۱۸ مشترک شهری و روستایی دارد که ۲۶.۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود. 
وی در خصوص شستشو و لایروبی خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب نیز گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵۳ کیلومتر از خطوط اصلی و فرعی شبکه فاضلاب استان شستشو و لایروبی شده است. 
به گفته‌ی مدیرعامل شرکت آبفای استان، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۱۰ عدد دریچه فاضلاب بر روی منهول‌ها (آدم روها) نصب و ۷۹۷ مورد رفع انسداد شبکه فاضلاب نیز در استان انجام شده است. 
هم اکنون تعداد ۴ شهر (بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه) و ۳ روستای (اسلام آباد، طبر و تازه قلعه) از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

نظر شما