شناسهٔ خبر: 66590521 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چرایی اهمیت یوگا در کشتی؛ تمرکز بر روی اهداف در سخت‌ترین شرایط + فیلم

تهران- ایرنا- مربی یوگای تیم ملی کشتی آزاد گفت: شمار زیادی از قهرمانان از لحاظ تکنیکی با هم برابر هستند اما فاکتور تعیین‌کننده برای پیروزی یک قهرمان در سخت‌ترین شرایط، میزان تمرکز بر روی اهداف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هشتمین مرحله از اردو تیم ملی کشتی آزاد روز دوشنبه (هفدهم اردیبهشت) در خانه کشتی شهید صدرزاده به پایان رسید.

در این مرحله از اردو ۲۶ آزادکار زیر نظر محسن کاوه به تمرین پرداختند. همچنین نامی مالک مربی یوگا نیز با حضور در تمرینات ساعتی با قهرمانان ایرانی رشته کشتی کار کرد.

نامی مالک در حاشیه این اردو به خبرنگار ایرنا گفت: در ورزش یوگا به دنبال آن هستیم تا میزان انعطاف بدنی و همچنین تحمل و کنار آمدن با فشار مسابقات را با آزادکاران تمرین کنیم.

وی افزود: ورزشکاران حرفه‌ای با انعطاف بدنی کار می‌کنند اما در تمرینات به دنبال اصلاح برخی از حرکات و همچنین تمرکز بر روی اهداف هستیم. هدف نهایی این است که با فشار رقابت‌ها و تمرینات به بهترین شکل برخورد کنیم نه آنکه این فشار را تحمل کنیم.

وی ادامه داد: در خیلی از رشته‌ها یوگا اهمیت زیادی دارد. شمار زیادی از قهرمانان از لحاظ تکنیکی با هم برابر هستند اما فاکتور تعیین‌کننده برای پیروزی یک قهرمان در سخت‌ترین شرایط، میزان تمرکز بر روی اهداف است.

مالک یادآور شد: تلاش داریم بر روی این مهم تمرکز کنیم تا گوش‌شکسته‌ها در سخت‌ترین شرایط درست‌ترین تصمیم را بگیرند. تصمیم درست نیاز به یک ذهن آرام و درست دارد و این ذهن باید در یک دوره بلند مدت ساخته و پرداخته شود.

نظر شما