شناسهٔ خبر: 66590339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نبی الله محمدی و احمد بیگدلی از حوزه انتخابیه زنجان و خدابنده به بهارستان راه یافتند

زنجان – ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: با پایان یافتن فرآیند تجمیع آرای شعبات اخذ رأی ثابت و سیار در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم و خدابنده آقایان نبی الله محمدی و احمد بیگدلی به عنوان نمایندگان مردم این ۲ حوزه به بهارستان راه یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز جمعه در جمع خبرنگاران با تشریح جزییات انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه زنجان، افزود: دور دوم انتخابات را در حالی پشت سرگذاشتیم که فضای رقابتی حاکم بود و بدون هیچ گونه مشکلی این دوره نیز با تامین امنیت کامل و در سلامت برگزار شد .

رفیعی افزود: در پایان فرایند انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم از ۶۵ هزار و ۹۴۱ رای صحیح، نبی الله محمدی با ۳۵ هزار و ۵۱۷ رای به عنوان منتخب دوم مردم زنجان و طارم به مجلس راه یافت و محمد اسماعیلی با ۳۰ هزار و ۴۲۴ رای رتبه دوم را کسب کرد.

وی میزان مشارکت مردم این ۲ حوزه انتخابیه در استان زنجان را ۲۳.۷۵ درصد بیان کرد و یادآور شد:‌ در حوزه انتخابیه خدابنده نیز از ۶۹ هزار و ۳۴۰ رای صحیح، احمد بیگدلی با ۳۷ هزار و ۵۲۶ رای منتخب حوزه انتخابیه خدابنده به مجلس راه یافت و سعید رفیعی با ۳۱ هزار و ۸۱۴ رای در رتبه دوم قرار گرفت.

رفیعی افزود: در مجموع با توجه به تعداد واجدین شرایط ۲ حوزه انتخابیه که ۵۹۲ هزار و ۶۵۵ نفر بود مشارکت ۲۳.۷۵ درصد را داشتیم.

دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح روز جمعه در ۲ حوزه انتخابیه زنجان – طارم و خدابنده همزمان با ۲۲ حوزه انتخابیه‌ کشور برگزار شد.

نبی الله محمدی نبی الله محمدی

بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان در ۲ حوزه انتخابیه زنجان و طارم و همچنین خدابنده واجد شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای بودند که بیش از ۲ هزار نفر آنها را رای اولی‌ها تشکیل می دادند.

نبی الله محمدی و احمد بیگدلی از حوزه انتخابیه زنجان و خدابنده به بهارستان راه یافتند احمد بیگدلی

۴۹۱ شعبه اخذ رأی شامل ۲۸۹ شعبه ثابت و ۲۰۲ شعبه سیار برای ۲ حوزه‌ انتخابیه در استان در نظر گرفته شده بود.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این ۲ حوزه انتخابیه، قریب به ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری این انتخابات را که به صورت نیمه الکترونیکی برگزار شد،‌ برعهده داشتند.

استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند و در دور دوم نیز ۲ نفر باقی مانده راهی بهارستان شدند.

نظر شما