شناسهٔ خبر: 66590085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

۶ شهر استان اردبیل به کتابخانه نیاز دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از احصا نیاز ۶ شهر به فضاهای کتابخانه‌ای، در پی اجرای طرح آمایش و نیازسنجی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

پروانه رضاقلیزاده روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل اظهار کرد: در مرکز استان اردبیل در محدوده‌های شهرک رجایی، میدان جهاد و شهرک سینا به احداث و افزایش فضاهای کتابخانه‌ای نیاز داریم تا دسترسی مردم به منابع کتاب تسهیل شود.

وی افزود: شهرهای ایردموسی ، اسلام‌آباد شهرستان پارس‌آباد، زیوه شهرستان انگوت و شهرهای بران علیا و سفی به کتابخانه نیاز دارند و برای تامین اعتبار ، زمین و احداث کتابخانه در این شهرها برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل ادامه داد: تامین زمین برای ساخت کتابخانه، آسان‌تر از تامین اعتبارات احداث آن است و با توجه به همت و همکاری مردم و خیران، هر زمان امکان تامین زمین احداث کتابخانه در مناطق مختلف استان اردبیل وجود دارد، از این رو بیشتر از تامین زمین مورد نیاز پیگیر تامین منابع برای ساخت و اجرای پروژه‌های در دست اجرا هستیم.

تعهد خیران اردبیلی برای ساخت ۱۲ کتابخانه

رضاقلیزاده تصریح کرد: خیران نیک‌اندیش استان اردبیل ساخت ۱۲ باب کتابخانه را در مناطق مختلف استان متعهد شده و ۲ باب کتابخانه را احداث کرده‌اند و ۱۰ مورد دیگر باقی مانده است و سعی می‌کنیم با استفاده از این ظرفیت، شهرها و بخش‌های فاقد کتابخانه را به همت خیران از موهبت کتابخانه و کتاب برخوردار کنیم.

وی همچنین از ساخت هفت باب کتابخانه در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: عملیات تکمیل کتابخانه مرکزی پارس‌آباد مغان در سه طبقه با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت از سال ۱۴۰۱ شروع و تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا سال ۱۴۰۴ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: برای ساخت کتابخانه روستای ملاکندی پارس‌آباد مغان هم تاکنون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و این پروژه عمرانی - فرهنگی هم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال در صورت تامین اعتبار و تداوم عملیات احداث، تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

پیشرفت ۸۰ درصدی کتابخانه قصابه مشگین‌شهر

رضاقلیزاده گفت: کتابخانه قصابه شهرستان مشگین‌شهر نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار لازم در سال جاری تکمیل خواهد شد و ساختمان کتابخانه دولت آباد شهرستان نمین نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

سفر آینده رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان اردبیل فرصتی مناسب برای تامین اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های اداره کل کتابخانه عمومی استان است.

وی ادامه داد: اگر امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار کتابخانه مرکزی شهرستان خلخال، به موقع تامین شود، پیشرفت فیزیکی این پروژه امسال به ۳۰ درصد خواهد رسید و در کل، میزان اعتبار لازم برای تکمیل این کتابخانه ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل همچنین در خصوص آخرین وضعیت فضای کتابخانه‌ای شهرستان گرمی گفت: طبقه دوم کتابخانه شهید عظیم‌زاده هم باید احداث شود و در صورت تامین اعتبار لازم در آینده نسبت به ساخت طبقه دوم آن اقدام خواهیم کرد.

رضاقلیزاده از پیشرفت ۹۵ درصدی آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی شهرستان اردبیل خبر داد و ادامه داد: بخش اعظم این پروژه اجرا شده و فقط بخش لابی آن باقی مانده است و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن تامین شده و تلاش می‌کنیم به زودی تکمیل و برای افتتاح آماده شود.

وی سفر آینده رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان اردبیل را فرصتی مناسب برای تامین اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های اداره کل کتابخانه عمومی استان عنوان کرد و افزود: سعی می‌کنیم با بهره‌مندی از فرصت یاد شده، بخشی از نیاز مناطق مختلف استان به فضاهای کتابخانه‌ای را جبران کنیم.

مدیرکل کتابخانه ‌ای استان اردبیل از فعال بودن ۶۶ باب کتابخانه نهاد کتابخانه‌های عمومی و فعالیت ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی در مجموع با ۲۹ هزار و ۵۲۵ متر مربع مساحت در این استان خبر داد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

نظر شما