شناسهٔ خبر: 66590019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیاده راه بوعلی همدان؛ از تنش تا آرامش

همدان-ایرنا- اجرای طرح پیاده راه‌سازی همدان با وجود تمام مزیت‌ها و ظرفیت‌هایی که ایجاد کرد، در سال‌های اخیر آبستن حواشی ناخوشایند برای کاسبان مرکزنشین بود اما هم اکنون با هم افزایی خوب مجموعه مدیریت شهری و نیز فرمانداری و عوامل انتظامی، به آرامش نسبی رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا اجرای طرح پیاده راه‌سازی هر اندازه که روح فضای شهری همدان را از اسارت دود و دم و صدای دلخراش عبور و مرور خودروها آزاد کرد اما طی سال‌های گذشته آرامش را از کاسبان بوعلی گرفت.

در سال‌های اخیر بارها شاهد اعتصاب‌های پیاپی مغازه داران این پیاده راه به دلیل حضور بی‌ضابطه دستفروشان و بساط گستران در این مسیر بودیم و همین مسأله تبعات اجتماعی را نیز به دنبال داشت.

مغازه داران بوعلی در این مدت بارها در اعتراض به این وضعیت نابسامان اقدام به تعطیلی ملک‌های تجاری خود کرده و عنوان داشتند که حضور دستفروشان آرامش و آسایش را از این خیابان گرفته و موجب بی‌نظمی و نابسامانی شده است.

به گفته آن‌ها از طرف دیگر داد و فریادهای دستفروشان برای جلب توجه مشتری موجب فضای دلخراش در این پیاده راه شده و اغلب مغازه داران نیز با رویت وضعیت نامطلوب ایجاد شده عطای فروش محصولات خود را به لقایش بخشیده و اقدام به تعطیلی مغازه‌ها می‌کنند.

اجرای طرح ساماندهی دستفروشان

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان در این باره گفت: دستفروشان پیاده راه بوعلی همدان در راستای انضباط شهری ساماندهی شدند.

پیاده راه بوعلی همدان؛ از تنش تا آرامش

امیرحسین اسکندریان روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته، فعالیت این دسته شغلی همه روزه از ساعت ۱۸ به ۲۰ شب موکول شد.

براساس هماهنگی صورت گرفته، فعالیت دستفروشان پیاده راه بوعلی همدان همه روزه از ساعت ۱۸ به ۲۰ شب موکول شد.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دستفروش در شب‌های این پیاده راه بساط فروش اقلام خود را دایر می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمامی بساط گستران ملزم به پوشش کاور هم شکل و قرار گرفتن در متراژ تعیین شده هستند.

اسکندریان اضافه کرد: همچنین تمامی دستفروشان با صدور کارت شناسایی، ساماندهی شده‌اند و باید در مکانی که فعالیت می‌کنند، نصب شود.

وی در خصوص حمایت مسوولان اجرایی از این طرح گفت: این حمایت همه جانبه سبب شد تا نسبت به ساماندهی دستفروشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنیم.

قدردانی کسبه پیاده راه بوعلی از طرح ساماندهی

شماری از کسبه پیاده راه بوعلی نیز با حضور در فرمانداری همدان، از ساماندهی دستفروشان قدردانی کردند.

نماینده بازاریان پیاده راه بوعلی در دیدار با مسلم مخفی فرماندار همدان، از اقدام صورت گرفته توسط شهرداری همدان به ویژه حوزه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری و سایر دست اندرکاران قدردانی کرد.

پیاده راه بوعلی دارای بیش از ۲۰۰ باب مغازه و مجتمع تجاری است و یکی از مسیرهای پرتردد شهروندان برای خرید البسه، خدمات و تجهیزات گوشی همراه و لوازم شخصی به شمار می‌رود.

پیاده راه بوعلی دارای بیش از ۲۰۰ باب مغازه و مجتمع تجاری است و یکی از مسیرهای پرتردد شهروندان برای خرید البسه، خدمات و تجهیزات گوشی همراه و لوازم شخصی به شمار می‌رود.آرامش نیاز اصلی بازار همدان

فرماندار همدان نیز در دیدار با کسبه پیاده راه بوعلی گفت: بازار همدان به ویژه پیاده راه بوعلی با توجه به کارکرد اقتصادی و گردشگری باید از هر جهت برای حضور شهروندان و مسافران و نیز آرامش آن‌ها مهیا باشد.

وی اضافه کرد: شهری که اولویت نخست آن گردشگری است باید از هرگونه ناهنجاری اجتماعی پاکسازی شود و اجرای این طرح نیز در راستای تحقق این هدف بود.

مخفی خاطرنشان کرد: مدیریت توسعه و انضباط شهری همدان نیازمند مسوول‌سازی و مشارکت همگانی است.

نظر شما