شناسهٔ خبر: 66589991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جان کری: خروج از برجام آمریکا را منزوی و ایران را قوی‌تر کرد

وزیر خارجه دولت اوباما در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: اقدام ترامپ، ایران را قوی‌تر، و آمریکا را منزوی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: به گزارش نشریه هیل، جان کری، تصمیم ترامپ به خروج یکجانبه آمریکا از برجام را فاجعه‌بار خواند و گفت: این کار، امنیت آمریکایی‌ها را کاهش داده است. وقتی دونالد ترامپ درخواست‌های نزدیک‌ترین متحدان ما را رد کرد و ایالات متحده را از برجام خارج کرد، منطقه خطرناک‌تری ایجاد کرد، ایران را قدرتمند کرد و به جای منزوی کردن تهران، ایالات متحده را منزوی کرد.»

وی می‌گوید: حتی جمهوری‌خواهانی که با برجام مخالف بودند، از کاخ سفید ترامپ درخواست کرده بودند تا برای حفظ اهرم فشار بر ایران در این توافق باقی بماند، اما ترامپ، هرج و مرج را انتخاب کرد. این اقدام، جهان را خطرناک‌تر و امنیت آمریکایی‌ها را کمتر کرد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا افزود: توافق هسته‌ای با ایران (برجام) توافق مؤثری بوده و تصمیم ترامپ برای خروج از آن، باعث تهاجمی‌تر شدن ایران شده است.

کری گفت: اکنون ترامپ به عنوان نامزد انتخابات بازگشته و همان آهنگ را زمزمه می‌کند. او تهدید می‌کند که بار دیگر به تنهائی ادامه خواهد داد. این رویکرد، رهبری جهانی ما را تضعیف و منزوی می‌کند.« او در خانه به دموکراسی و حقوق اساسی ما حمله می‌کند. آمریکایی‌ها خواهان ثبات هستند، نه یک عامل آشوب در کاخ سفید.»

نظر شما