شناسهٔ خبر: 66589701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترمیم بال‌های فرودگاه بجنورد

بجنورد- ایرنا- مسوولان خراسان شمالی برای افزایش شمار پروازهای فرودگاه بجنورد همدل شده اند و پیگیرهای لازم در سطح وزارتخانه در حال انجام و بر اساس قول مساعد وزیر راه و شهرسازی شمار پروازهای این فرودگاه از سه به ۶ مورد در هفته افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی حد فاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و محور کشاورزی و دامداری شمالشرق کشور نیز محسوب می شود ولی این استان از نبود زیرساخت های حمل و نقل رنج می برد و تنها کمتر از یک درصد بزرگراه ها، ۱.۷۵ درصد از راه های فرعی کشور و یک فرودگاه را داراست.

اگرچه حمل و نقل پیشرفته زمینه توسعه یک منطقه محسوب می شود ولی سرزمین قومیت ها از این نعمت بی بهره است و فرودگاهی که با تمامی امکانات روز دنیا ساخته شده است با تعداد زیاد پروازهای گذشته فاصله دارد و تنها ۲ پرواز در روزهای سه شنبه و جمعه به تهران در این فرودگاه برقرار است به طوری که تعداد افزایش پروازها به مطالبه مردم استان تبدیل شده است.

تلاش های مسوولان استان در سال های اخیر بر روی این موضوع مهم متمرکز شده است و اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به فرودگاه بجنورد در این راستا انجام شد ضمن اینکه نمایندگان منتخب دوره دوازدهم مجلس نیز رایزنی های خود را برای افزایش تعداد پروازها انجام داده اند و وزیر راه و شهرسازی در این زمینه قول مساعد داده است.

ترمیم بال‌های فرودگاه بجنورد

افزایش پروازهای روی میز وزیر راه

نماینده منتخب مردم خراسان شمالی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت:‌ افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد در دستور کار وزیر راه‌ و شهرسازی قرار گرفت و در این خصوص قول مساعد داده است.

افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد در دستور کار وزیر راه‌ و شهرسازی قرار گرفت. محمدمهدی شهریاری اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی برای افزایش ناوگان هوایی فرودگاه بجنورد دستورات لازم را داده است و امیدوار هستیم که این فرودگاه فعال شود.

وی افزود: تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد در چند سال گذشته بیش از ۱۰ پرواز بود اما متاسفانه از سال گذشته تاکنون به ۲ پرواز در هفته نیز کاهش یافت که این امر موجب نارضایتی و گلایه مندی شهروندان شده است.

شهریاری تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در تماس با مدیرعامل ایران ایر دستور دادند که افزایش پروازها برای فرودگاه بجنورد عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده است که پرواز ها در فرودگاه بجنورد روزانه باشد که در این خصوص مدیرعامل ایران ایر قول پنج برنامه پروازی را به این فرودگاه داده است.

ترمیم بال‌های فرودگاه بجنورد

پیگیری ۶ پرواز هفته در دستور کار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت: رایزنی‌های لازم برای افزایش شمار پروازهای فرودگاه بجنورد از سه پرواز در هفته به ۲ برابر انجام و معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه قول مساعد داده است.

مهدی رشیدی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های ایران ایر و ماهان سه پرواز در ۲ روز از هفته از فرودگاه بجنورد به سمت تهران را دارند که این تعداد پرواز با استقبال زیادی همراه و افزایش تعداد از مطالبات مردم استان است.

رایزنی‌ برای افزایش شمار پروازهای فرودگاه بجنورد از سه پرواز در هفته به ۲ برابر انجام شد. وی تصریح کرد: پیگیری های لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفت و رئیس سازمان هواپیمایی کشور قول مساعد داد تا شمار پروازهای این مسیر به ۶ پرواز در طول سه روز از هفته افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیش از این شمار پروازها در فرودگاه بجنورد بیش از این بود اما به علت های مختلف از جمله ضعف و کمبود ناوگان حمل ونقل هوایی کشور و نبود استقبال از طرف ایرلاین ها، شمار پرواز در فرودگاه بجنورد بسیار کاهش یافت که مورد انتقاد ما است.

وی گفت: ایرلان ها اعلام کرده اند که کمبود متقاضی در این استان سبب شده تا انجام پروازها در این فرودگاه صرفه اقتصادی نداشته باشد اما ما اطمینان می دهیم که متقاضی در این استان وجود دارد و مشکل صندلی خالی در پروازها برای ایرلان ها ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: نبود پرواز مناسب در فرودگاه بجنورد از چالش های استان به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار محسوب می‌شود و باید این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: فرودگاه بجنورد به لحاظ زیرساخت شرایط مناسبی دارد و دارای یکی از بلندترین باندهای فرودگاهی کشور است ولی از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: در سفر دولت به استان ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی فرودگاه بجنورد اختصاص یافت که امید می رود تا شرایط برای انجام پروازها و خدمات به مردم بیش از پیش مهیا شود.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

نظر شما