شناسهٔ خبر: 66589672 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رویدادهای حوزه مقاومت در چهارمین روز نمایشگاه؛

«حاج فلسطین» مهمان نمایشگاه می‌شود

رویدادهای متنوعی در نمایشگاه کتاب تهران هر روز برگزار می‌شود که بخشی از این رویدادها به حوزه فرهنگ مقاومت اختصاص دارد که جزئیات آنها در این گزارش ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آنچه در ادامه می‌خوانید برنامه‌های حوزه مقاومت در روز چهارم نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است:

«حاج فلسطین» به نمایشگاه می‌آید
مراسم رونمایی کتاب «حاج فلسطین» فردا شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
این کتاب توسط الهه آخرتی به همت انتشارات حماسه یاران تٱلیف شده است و نقش بی بدیل عماد مغنیه در پیکره حزب الله لبنان را روایت می‌کند که بنای مقاومت در این کشور را با توجه به رجوع و استفاده مداوم از آن شیوه و راهکارها می‌سازد. جشن امضای این کتاب ساعت ۱۱:۰۰ در غرفه حماسه یاران برگزار می‌شود.

«به قلم سوگند» به نقد گذاشته می‌شود
نشست نقد و بررسی کتاب «به قلم سوگند» با حضور گل‌علی بابایی نویسنده اثر و جواد کامور بخشایش و محسن شاهرضایی کارشناسان ادبیات پایداری از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود. این کتاب زندگی‌نامه شهید حبیب غنی‌پور به قلم گل‌علی بابایی است. سردار گل‌علی بابایی یکی از نویسنده‌های خوش قلم و صاحب نام ادبیات پایداری است که آثاری همچون «غربت هور»، «از الوند تا قراویز»، «حکایت مردان مرد»، «نبرد های جنوب اهواز (کارنامه تاریخی، جغرافیایی، نظامی منطقه عملیاتی جنوب و جنوب غربی اهواز»، «حکایت مردان مهر (بر اساس زندگی نامه سرداران شهید غلامعلی پیچک و مهدی خندان)» و «نقطه رهایی» از او منتشر شده است.

رونمایی از «سیاح»
کتاب «سیاح»، زندگی داستانی شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری است. این کتاب به قلم شیرین زارع پور در انتشارات روایت فتح منتشر شده است. مراسم رونمایی از این کتاب از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه با حضور نویسنده اثر در گوشه نقد برگزار می‌شود.

بررسی نهضت ترجمه در ادبیات پایداری
«نهضت ترجمه؛ فرصت‌ها و تهدیدها» عنوان دومین نشست تخصصی مجمع ناشران دفاع مقدس در سومین روز نمایشگاه کتاب است که از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در این مجمع برگزار می‌شود. امیرشهریار امینیان، فیاض و بهرامی مهمانان این نشست هستند.

جشن امضا «راه سفید»
کتاب «راه سفید»، زندگینامه داستانی شهید محمدجعفر حسینی (ابوزینب) مدافع حرم لشکر فاطمیون به روایت همسر است، این کتاب به قلم فاطمه سادات کیایی توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است.


شهید محمد جعفر حسینی اصالتاً افغانستانی بود اما مثل یک جوان غیرتمند ایرانی، هرجا پای انقلاب و رهبر و اهل بیت به میان می‌آمد، حضور فعال داشت. سوریه که شلوغ شد به نامردی نامردان، به مدافعان حرم پیوست. در بوکمال ۲۰۰ ترکش به جانش نشست تا آخرین پایگاه داعش فتح شود. دویست ترکشی که دوسال تمام ذره ذره وجودش را آب کرد تا با مُهر دو توفیق جانبازی و شهادت به دیدار بانویش برود.

جشن امضای این اثر از ساعت ۱۷ در غرفه انتشارات روایت فتح برقرار است.

«آخرین بار که دیدمت» امضا می‌شود
کتاب «آخرین بار که دیدمت» از نشر حماسه یاران در ۱۳۷ صفحه و به قلم خانم سیده زهرا طباطبایی است. جشن امضای این کتاب از ساعت ۱۷ در غرفه حماسه یاران برگزار می‌شود.

«تیم سربازها» میزبان نوجوانان
کتاب «تیم سربازها» نوشته محمدعلی سپهر که از سوی نشر ۲۷ بعثت منتشر شده است. علاقه‌مندان به حضور در جشن امضای این اثر می‌توانند از ساعت ۱۷ و ۳۰ به غرفه انتشارات ۲۷ بعثت مراجعه کنند.


«مینوچهر» نقد می‌شود
کتاب «مینوچهر» زندگی‌نامه روایی نخبه معاصر ایران (دکتر منوچهر دوایی) به نویسندگی جواد کامور بخشایش است.
نشست نقد و بررسی این اثر در چهارمین روز نمایشگاه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در محل مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

«خانواده ابدی» در گوشه نقد
کتاب خانواده ابدی روایت یکی از هزاران ترور مردم بی گناه توسط منافقین در دهه شصت است. منافقین با تهاجم به خانه محسن اسکندری، مادر خانواده را در مقابل چشمِ چهار فرزندش، هدف هشت گلوله قرار می‌دهند. بعد از این حادثه تلخ، پدر خانواده با صبر وبردباری به فرزندانش کمک می‌کند تا شوک ناشی از روز حادثه و شهادت مادر را پشت سر بگذارند. بانویی مومن، مسئولیت فرزندان شهید را برعهده می‌گیرد و با پر کردن جای خالی مادر، زندگی دوباره‌ای به آن‌ها می‌بخشد.
این کتاب از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در گوشه نقد نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران به نقد و بررسی گذاشته می‌شود.

زندگی‌نامه شهدا به بررسی گذاشته می‌شود
نشست تخصصی نقد و بررسی زندگینامه شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس با حضور اساتید و کارشناسان از ساعت ۱۸ در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

گفتنی‌است سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم، بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

نظر شما