شناسهٔ خبر: 66589428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حماس:

رد طرح آتش‌بس، مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها را به «نقطه اول» بازگرداند

حماس: گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رد طرح آتش‌بس در مذاکرات قاهره توسط اسرائیل، مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها را به «نقطه اول» بازگرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رد طرح آتش‌بس در مذاکرات قاهره توسط اسرائیل، مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها را به «نقطه اول» بازگرداند.

حماس اعلام کرد که طی اقدامی «مسئولانه» با طرحی که میانجی‌ها ارائه کرده‌اند به امید دستیابی به «آتش‌بس دائمی» موافقت کرده است.

گروه مقاومت اسلامی فلسطین افزود که در موافقت با این توافق که شامل خروج نیروهای اسرائیلی از غزه، بازگشت غیرنظامیان آواره و مبادله گروگان‌ها با اسرای فلسطینی به عنوان بخشی از آتش‌بس دائمی می‌شود، انعطاف نشان داده است.

حماس همچنین اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای استفاده از گفت‌وگو به عنوان پوششی برای حمله به شهر رفح در جنوب غزه، از پیشبرد مذاکرات آتش‌بس ممانعت می‌کند. 

 در این بیانیه آمده است: «نتانیاهو مسئولیت کامل مانع‌تراشی در دستیابی به توافق را بر عهده دارد». 

حماس تصریح کرد که با توجه به رفتار نتانیاهو، رد توافق میانجی‌گران، حمله به رفح و اشغال گذرگاه رفح، رهبری جنبش با رهبران جناح‌های مقاومت فلسطین رایزنی خواهد کرد تا در استراتژی مذاکرات تجدیدنظر کنند. 

 

انتهای پیام/

نظر شما