شناسهٔ خبر: 66588714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نتایج قطعی مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار مشخص شد

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: با پایان یافتن فرآیند تجمیع آراءِ ۴۱۶ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی آقایان عمران عباسی کالی و علی کشوری به عنوان نمایندگان مردم این پنج شهرستان به بهارستان راه یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا قاسم عزیززاده گرجی اظهار کرد: عوامل برگزاری انتخابات در شعب اخذ رأی و فرمانداری‌های حوزه انتخابیه قائمشهر بلافاصله پس از پایان مهلت قانونی رأی‌گیری تجمیع آراء صندوق‌های الکترونیک شعب اخذ رأی این حوزه انتخابیه را آغاز کردند و با تجمیع آراء تکلیف ۲ کرسی باقیمانده از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس شورای اسلامی روشن شد.

وی افزود: از بین چهار نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، با رأی مردم آقایان عمران عباسی کالی با ۴۲ هزار و ۲۳ رأی به عنوان نامزد اول و آقای علی کشوری که در مرحله نخست انتخابات رأی چهارم را کسب کرده بود با ۳۸ هزار و ۸۳۲ رأی به عنوان ۲ نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی انتخاب شدند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات مازندران مصطفی معلمی با ۳۶ هزار و ۸۰۹ رأی سوم شد و کمال علیپور نماینده دوره یازدهم مجلس از این حوزه انتخابیه هم با ۳۲ هزار و ۲۶۷ رأی در رتبه چهارم نامزدهای منتخب مردم این حوزه انتخابیه قرار گرفت.

عمران عباسی در مرحله نخست انتخابات مجلس دوازدهم ۲۶ هزار و ۷۸۹ رأی کسب کرد و بیشترین میزان آراءِ مأخوذه را به خود اختصاص داد. علی کشوری نیز در مرحله نخست انتخابات ۱۸ هزار و ۸ رأی کسب کرده بود و بالاتر از کیوان مرادیان نمایندهاین حوزه انتخابیه در مجلس یازدهم، در رتبه چهارم نامزدهای منتخب مردم قرار گرفته بود.

عمران عباسی کالی متولد ۱۳۵۴ و دانش‌آموخته مقطع دکتری در رشته جامعه‌شناسی و نیروی رسمی آموزش و پرورش است. او چند سال نیز به عنوان معلم در مدارس این منطقه تدریس کرد. فروردین ۱۳۹۶ به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قائمشهر منصوب شد و یک سال نیز با حفظ سمت مسئولیت سرپرستی بخشداری مرکزی قائمشهر را بر عهده داشت.
علی کشوری متولد ۱۳۵۹، چهره‌ای جدید در عرصه نمایندگی مجلس در مازندران به شمار می‌آید که در انتخابات ۱۱ اسفند توانست با ۱۸ هزار و ۸ رأی در رتبه چهارم جدول نامزدها قرار گیرد و به مرحله دوم انتخابات راه یابد.

او را بیشتر به سبب این‌که فرزند سرلشکر شهید احمد کشوری خلبان هوانیروز است می‌شناسند. اما در محافل هنری نیز چهره‌ای تقریبا شناخته شده است. کشوری مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های نمایش و سینما از دانشگاه هنر اخذ کرد و دانش‌آموخته مقطع دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه شهید بهشتی است.

در کارنامه فعالیت‌های اجرایی او حدود ۲۰ سال همکاری با سازمان صدا و سیما ثبت شده است. معاون مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما، مدیر تولید روابط عمومی صدا و سیما، مدیر آرشیو شبکه خبر، مدیر منابع انسانی و عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر، مشاور بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی و مشاور فرمانده هوانیروز ارتش بخشی از مسئولیت‌های علی کشوری در دو دهه اخیر است.
انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به دلیل این‌که رأی‌های متعلق به هیچ‌کدام از ۵۷ نامزد این حوزه انتخابیه به حد نصاب یک‌پنجم مجموع آراء اخذ شده نرسید، به دور دوم کشیده شد.

طبق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تعداد ۲ برابر کرسی‌های این حوزه انتخابیه، نامزدهای برتر این رقابت انتخاباتی به مرحله دوم راه یافتند که بر اساس آرا، عمران عباسی کالی، مصطفی معلمی، کمال علیپور و علی کشوری در گردونه رقابت باقی ماندند و در مرحله دوم تکلیف ۲ کرسی باقیمانده مازندران در مجلس دوازدهم روشن شد.

۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر در این حوزه انتخابیه واجد شرکت در انتخابات بودند و ۴۱۶ شعبه اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این پنج شهرستان در نظر گرفته شد.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی با حضور ۱۵۲ هزار و ۹۶۲ نفر در شعب اخذ رأی مشارکت انتخاباتی ۴۱.۳ درصدی ثبت شد.

نظر شما