شناسهٔ خبر: 66587974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتخاب قوی؛ ایران قوی

۲۱۰۰ ناظر انتخابات کرمانشاه را رصد کردند/ تخلف حاد نداشتیم

محبوبه علی آقایی

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از رصد انتخابات در کرمانشاه توسط ۲۱۰۰ ناظر خبر داد و افزود: خوشبختانه تا کنون تخلف حادی گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محسن مفید در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات استان کرمانشاه از نظارت ۲۱۰۰ ناظر در این مرحله از انتخابات در سطح حوزه انتخابیه کرمانشاه خبر داد و افزود: ناظران از یک ماه پیش تحت آموزش قرار داشتند تا بتوانند امروز نظارت مطلوبی در برگزاری سالم انتخابات داشته باشند.

وی در خصوص برخی گزارشات خرید و فروش رای گفت: در این زمینه گزارشاتی دریافت کرده ایم، اما این گزارشات باید مستند باشد تا به آن رسیدگی شود.

مفید با بیان اینکه فرآیند اخذ رای هنوز در برخی شعب به دلیل ازدحام جمعیت ادامه دارد گفت: از ساعت ۲۲ انتخابات پایان یافته، اما شعب مکلف به اخذ رای از تمام حاضران در شعبه هستند، بنابراین هنوز باید منتظر پایان رای گیری در تمام شعب باشیم تا بتوانیم گزارش عوامل نظارتی در شعب را دریافت کنیم.

وی افزود: همچنین با پایان رای گیری ممکن است گزارشاتی از عوامل انتظامی و قضایی داشته باشیم که تمام این گزارشات بررسی و ارزیابی شده و به هیات مرکزی نظارت اعلام می شود.

رییس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا این لحظه (ساعت ۲۳) تخلف حادی در جریان روند انتخابات گزارش نشده است.

مفید در خصوص امکان رد صلاحیت برخی کاندیداها هم گفت: قانون این اختیار را به شورای نگهبان داده تا در صورت دریافت گزارش تخلفات کاندیداها، تا زمان صدور اعتبارنامه آنها در خصوص تایید صلاحیت آنها تجدیدنظر کند.

وی افزود: هر یک از داوطلبان هم که به فرآیند انتخابات اعتراض دارند می‌توانند شکایت مستند خودرا به هیات های اجرایی و تواما به شورای نگهبان ارائه دهند و برای این کار یک هفته فرصت دارند و پس از این مدت شورای نگهبان به این اعتراضات رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما