شناسهٔ خبر: 66587860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کشتی آزاد در پاریس نماینده سبک‌وزن دارد؟

تلاش سرلک برای آخرین سهمیه

روزنامه جوان

شاگردان محسن کاوه تاکنون پنج سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم را به دست آورده‌اند و همه منتظرند تا تکلیف سبک‌وزن‌مان هم مشخص شود

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: علیرضا سرلک برای تکمیل سهمیه‌های کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک پاریس امروز در رقابت‌های گزینشی استانبول روی تشک می‌رود. آخرین مرحله از مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۴ در استانبول آغاز شده و امروز نیز رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم برگزار می‌شود. تمامی ۲۷ کشتی‌گیر حاضر در این رویداد تلاش می‌کنند از آخرین فرصت باقی‌مانده استفاده کنند و سهمیه بگیرند. 
شاگردان محسن کاوه تاکنون پنج سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم را به دست آورده‌اند و همه منتظرند تا تکلیف سبک‌وزن‌مان هم مشخص شود. پیش از این میلا والی‌زاده با شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد نتوانست در وزن ۵۷ سهمیه بگیرد. همچنین در گزینشی المپیک در قاره آسیا که به میزبانی بیشکک برگزار شد هم احمد جوان در یک‌چهارم نهایی باخت و نتوانست در قرقیزستان سهمیه به دست بیاورد. این‌بار سرلک است که می‌خواهد ثابت کند شایسته‌ترین کشتی‌گیر این روز‌های ما در وزن ۵۷ کیلوگرم است. این ملی‌پوش در استانبول در دور نخست به مصاف سیمئونه پیرودو ایتالیایی می‌رود و اگر پیروز شود در دومین مبارزه روبرتی دینگاشویلی اهل گرجستان را پیش‌رو دارد. در صورت کسب دومین برد، یکی از نمایندگان ترکمنستان، رومانی یا قزاقستان حریف سرلک می‌شوند. در این میان اسپسنر لی امریکایی سخت‌ترین حریف این وزن است. 
طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، هر دو فینالیست و همچنین برنده دیدار رده‌بندی سه سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم را به دست می‌آورند. لی همان کشتی‌گیر امریکایی است که قهرمانی زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال جهان را در کارنامه دارد. او همچنین قهرمان رقابت‌های پان‌آمریکن هم شده و قصد دارد نامش را به عنوان یکی از ستاره‌های کشتی کشورش مطرح کند. در بین نفرات حاضر در مسابقات این وزن عنوان‌داران دیگری نیز حضور دارند؛ هورست لهر آلمانی مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۱ را کسب کرده و محمد کاراووس از ترکیه مدال نقره قهرمانی زیر ۲۰ سال جهان را در کارنامه دارد. ملی‌پوش ایران نیز در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ نایب‌قهرمان شده است. انتظارات از کشتی ایران، به‌ویژه آزادکاران بالاست و مردم منتظر مدال‌های خوشرنگ از این رشته در بازی‌های المپیک هستند. از آنجا که خیالمان بابت اوزان دیگر راحت شده، امیدواریم علیرضا سرلک در این رویداد سهمیه‌های رشته آزاد را کامل کند تا تیم‌ملی با تمام قوا برای کسب حداکثر مدال راهی پاریس شود.

نظر شما