شناسهٔ خبر: 66587814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استاد اخلاق در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد

ظهور به قدرت نظامی و فرهنگی نیازمند است

روزنامه جوان

باید قدری ایجاد کرد تا قضایی که مدنظر است به دست آید. در جریان ظهور و سقوط تمدن‌ها هم قرآن کریم همگی را مشمول قضا و قدر می‌داند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: فرمایش‌های رهبری مبنی بر اینکه به قله نزدیک می‌شویم، نیازمند موشکافی است. قرآن کریم قواعد ظهور و سقوط تمدن‌ها را مطرح می‌کند. یکی از آن قواعد و سنن، حاکمیت قدر و قضا بر همه تحولات عالم است. 
حجت‌الاسلام محمد شجاعی، استاد اخلاق در نشست تبیینی غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی که با موضوع نزدیکی به قله در نمایشگاه کتاب برگزار شد با اشاره به اینکه هر چیزی در جهان آفرینش قدر دارد و همه امور عددی برای خود دارند، گفت: باید قدری ایجاد کرد تا قضایی که مدنظر است به دست آید. در جریان ظهور و سقوط تمدن‌ها هم قرآن کریم همگی را مشمول قضا و قدر می‌داند. وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از مسئله‌ای صحبت می‌کنند که پیش از ایشان، معمار انقلاب مطرح کرده بود و آن نابودی سوسیالیسم، امپریالیسم و صهیونیسم است. نویسنده کتاب‌های اخلاقی و عقیدتی تأکید کرد: اینکه امام می‌فرمود انقلاب خواست خدا و امام زمان بود، در واقع به همین موضوع اشاره دارد و اینکه چنین اقدام عظیمی بدون خواست الهی امکان‌پذیر نبود. استاد اخلاق تصریح کرد: هیچ عملی در هیچ دینی بالاتر از مأموریت نجات کره زمین و همه انسان‌ها نداریم و بندگانی که چنین مأموریتی دارند، به قدر همان مأموریت صلاحیت دارند، از جمله صلاحیت علمی، نظامی، اقتصادی و از همه مهم‌تر فرهنگی است. 
این مدرس و پژوهشگر با اشاره به اینکه شناساندن حقیقت به مردم و بیان ماهیت استکبار، بخشی از صلاحیت این افراد است، گفت: باید مردم جهان بفهمند که به متخصص معصوم نیاز دارند. در شیعه و سنی در تفسیر ۱۰ آیه قرآن آمده بندگانی که قرار است زمین را به ارث ببرند، ایرانی‌ها هستند. این استاد اخلاق تأکید کرد: اینکه گفته می‌شود بدون انقلاب اسلامی خبری از ظهور نیست، به این دلیل است که ظهور به قدرت نظامی و فرهنگی نیازمند است. فهم حاکمیت امام زمان بدون انقلاب محال است. حجت‌الاسلام شجاعی گفت: برای طی روال طبیعی و تحقق این مهم باید بندگانی حکومتی تشکیل شده و صلاحیت‌های لازم را ایجاد کنند. مسیری که انقلاب اسلامی طی کرده در واقع به شکلی بوده که هم شرایط دفاع از امام را فراهم کرده و هم شرایط فرهنگی را آماده ساخته است. 
وی با تأکید به اینکه وقتی نماینده امام زمان را توانستیم در امنیت نگاه داریم و توجه به منجی، منجی‌خواهی و تنفر از امپریالیسم را توانستیم محقق کنیم، ادامه داد: حتی چنین منشی در حال الگوبرداری است و انقلاب اسلامی ماهیت امپریالیسم و صهیونیسم را افشا کرده است.

نظر شما