شناسهٔ خبر: 66587799 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرصتی برای صدرنشینی موقت

پرسپولیس بدون هوادار برابر هوادار

روزنامه جوان

اگرچه بازی‌های امروز ساعت ۱۷:۱۳ با رویارویی شمس‌آذر- ملوان در قزوین آغاز و با مصاف ساعت ۱۷:۵۰ مس‌رفسنجان- سپاهان پیگیری می‌شود، تیمی که اگرچه دستش از قهرمانی این فصل کوتاه است، ولی همچنان به کسب سهمیه امید دارد، اما بدون شک همه نگا‌ه‌ها به بازی هوادار- پرسپولیس است، دیداری که سوت شروع آن را حسن اکرمی رأس ساعت ۱۸:۲۰ در ورزشگاه خالی از جمعیت دستگردی به صدا در‌می‌آورد. 

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: رقابت‌های هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر عصر امروز با برگزاری پنج دیدار آغاز می‌شود، بدون آنکه کسی بداند چرا به‌رغم حساسیت و رقابت‌بالای هفته‌های پایانی لیگ در بالا و پایین جدول، آقایان تصمیم‌گیرنده در سازمان لیگ، تصمیم به برگزاری مسابقات این هفته طی دو روز گرفته‌اند! اتفاقی که استرس برخی تیم‌ها را افزایش داده و برخی تیم‌ها را کاهش، خصوصاً تیم‌هایی که با علم به نتیجه کار رقبا به میدان می‌روند. 

اگرچه بازی‌های امروز ساعت ۱۷:۱۳ با رویارویی شمس‌آذر- ملوان در قزوین آغاز و با مصاف ساعت ۱۷:۵۰ مس‌رفسنجان- سپاهان پیگیری می‌شود، تیمی که اگرچه دستش از قهرمانی این فصل کوتاه است، ولی همچنان به کسب سهمیه امید دارد، اما بدون شک همه نگا‌ه‌ها به بازی هوادار- پرسپولیس است، دیداری که سوت شروع آن را حسن اکرمی رأس ساعت ۱۸:۲۰ در ورزشگاه خالی از جمعیت دستگردی به صدا در‌می‌آورد. 
 
بازی‌های خانگی هوادار در ورزشگاه پاس قوامین بدون حضور هواداران برگزار می‌شود و به گفته سهیل مهدی، مسئول مسابقات لیگ برتر، وضعیت جغرافیایی شهرک اکباتان و نحوه بلیت‌فروشی آن به صورتی است که تصمیم‌گیری در مورد این موضوع اصلاً دست سازمان لیگ نیست و باید مسئولان شورای تأمین در موردش نظر بدهند. البته سهیل مهدی مدعی بود پرسپولیس هم درخواستی برای حضور هوادارانش نداشته، اما درویش در گفت‌و‌گویی که با تسنیم داشت از مکاتبه با سازمان لیگ برای تغییر محل میزبانی جهت حضور هوادارن تیم خبر می‌دهد که مورد موافقت قرار نگرفته تا اوسمار و شاگردانش در مصاف با هوادار حمایت تماشاگران‌شان را نداشته باشند. 
هرچند که حضور تماشاگران در این بازی می‌توانست به سود سرخپوشان باشد، اما مسئله پرسپولیس تنها بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر نیست. اوسمار در این دیدار سروش رفیعی را به همراه ندارد، بازیکنی که به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبلی نمی‌تواند مقابل هوادار تیمش را همراهی کند. همانطور که عالیشاه به دلیل اخراج مقابل سپاهان مصاف با نساجی را از دست داد. 


 فرصت صدرنشینی موقت
پرسپولیس در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند دو روزی صدرنشین لیگ باشد، درست تا قبل از پایان مصاف استقلال با فولاد. دیداری که دوشنبه در آزادی برگزار می‌شود، اما عدم برگزاری بازی‌های حساس هفته‌های پایانی در یک روز خود داستانی جداگانه است که می‌تواند بر حاشیه‌های اخیر بیفزاید، خصوصاً که حساسیت هفته‌های باقی‌مانده به قدری زیاد شده که در پی تصمیم به بازی در ورزشگاه بدون جمعیت دستگردی، مسئولان پرسپولیس خواهان شرایط مشابه در بازی استقلال هم شده‌اند! 
عجیب هم نیست. رقابت تنگاتنگ پرسپولیس و استقلال و فاصله یک امتیازی آن‌ها بهانه خوبی است که هر داستانی هر اندازه هم کوچک و بی‌اهمیت به تنش تبدیل شود، چه برسد به برگزاری بازی در ورزشگاه بدون تماشاگر و برگزاری بازی‌ها در روز‌های متفاوت! هرچند که پرداختن به این مسائل می‌تواند ذهن اوسمار را از اصل ماجرا دور و کار سرخپوشان را مقابل هوادار سخت کند، تیمی که با کسب شش برد، ۱۱ مساوی و ۹ باخت در رده یازدهم جدول قرار دارد و در صورت کسب نتیجه می‌تواند صعودی یک پله‌ای را تجربه کند. البته به شرط آنکه پرسپولیس اوسمار این اجازه را بدهد. ۳۰ گل زده در ۲۶ بازی اخیر نشان از وضعیت خوب خط حمله هوادار دارد. تیمی که بعد از حضور مسعود شجاعی روی نیمکت آن جانی دوباره گرفت، به‌طوری‌که طی پنج بازی گذشته رنگ باخت به خود ندیده است، درست مانند پرسپولیس که اگرچه با تعلل امتیاز‌هایی را از دست داده، اما سه برد و دو تساوی نتایجی بوده که در پنج بازی اخیر کسب کرده است. روندی که باید تغییراتی در آن ایجاد شود اگر اوسمار قصد چشیدن طعم قهرمانی با پرسپولیس را دارد.
یکی دیگر از بازی‌های حساس امروز، ساعت ۱۸:۳۰ در اراک برگزار می‌شود، جایی که نفت آبادان، قعرنشین لیگ به میهمانی آلومینیوم می‌رود. تیم سرسختی که می‌تواند حکم سقوط برزیلی‌های لیگ را امضا کند. بازی پایانی نخستین روز از هفته بیست و هفتم نیز ساعت ۱۸:۵۰ با مصاف تراکتور- گل‌گهر در تبریز برگزار می‌شود.

نظر شما