شناسهٔ خبر: 66586985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه کمالشهر:

مادران و دختران محور و قطب خانواده هستند

حجت السلام والمسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر خطبه‌ای مبنی بر ماه ذی القعده، دهه کرامت، بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، متن خطبه حجت السلام والمسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر، مبنی بر ماه ذی القعده، دهه کرامت، به شرح زیر است:
مادران و دختران محور و قطب خانواده هستند
در نظام مقدس جمهوری اسلامی روز میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و روز مادر و روز میلاد حضرت معصومه (س)، روز دختر نامگذاری شده است.

این اقدام گویای نگاه ویژه گفتمان انقلاب اسلامی به نظام خانواده است که محور و قطب خانواده هم مادران و دختران هستند، می‌باشد.

برخلاف آنچه در بین ملل و نحل مختلف (اعراب، هند، چین و ایران باستان) و حتی به اصطلاح متمدن رایج بود که به دختر و زن هیچ ارزشی قائل نبودند.

ولی اسلام به زنان بانوان و دختران جامعه فوق العاده اعتبار و ارزش قائل است. تا جایی که اسلام فرمود بهترین فرزندان شما دختران هستند.

بله! دختران احترام و ارزش دارند، از آن مهمتر این است که دختران جامعه در تراز سبک زندگی اسلامی تربیت شوند، با عفاف و حجاب و معتقد بار بیایند. در این صورت است که فردا سلامت بنیاد خانواده تضمین خواهد شد.

عزیزان! پدران و مادران و دختردارها! دخترهایتان را اسلامی، فاطمی، زینبی و انقلابی تربیت کنید امروز بزرگترین رسالت اولیا این است که دختران عزیز خویش را با حیا و عفاف بزرگ کنند.

بی دلیل نیست که دشمن برنامه دارد برای دختران ما، رابرت مرداک، یهودی صهیونیست، مشهور به غول رسانه‌ای و امپراطور رسانه‌ای دنیا، کسی که دارای ۶۰ شبکه تلویزیونی که روزانه حداقل ۳۰۰ میلیون مخاطب دارد و مالک و پشتیبان و سیاستگذار ۱۰۰ روزنامه و مجله مشهور و شبکه خبری معروف و موسس و سهامدار عمده ده‌ها شبکه و سایت غیر اخلاقی و مستهجن است.

او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۰ می‌گوید برای نابودی ایران باید یک کار کرد باید روی کلمه مقدس خانواده هزینه کرد و از آنجا که در ایران مادر محور خانواده است و مادر است که همه چیز را مدیریت می‌کند، باید روی مادران و دختران هزینه کنیم. اگر بتوانیم مادر را گمراه کنیم و به لجن بکشانیم، تمام جامعه به لجن کشیده خواهد شد. ما این کار را از طریق سریال‌های نمایشی و ترویج فرهنگ ابتذال و برهنگی برای مادران حال و آینده جامعه ایرانی انجام می‌دهیم.

در شهر مقدس قم و اطراف آن صد‌ها امامزاده واجب التعظیم مدفونند و بسیاری از آن‌ها هم مزار دارند. در این بین حضرت معصومه (س) مثل خورشید عالم تاب است. شخصیتی که دختر امام، خواهر امام و عمه امام معصوم (ع) است و چند امام معصوم (ع) از ایشان به عظمت یاد کرده‌اند.

شخصیتی که زیارت‌نامه‌اش ماثور و از معصوم است. صدور زیارتنامه آن حضرت از معصوم (ع)، به ما نشان می‌دهد کمالاتی که در این زیارتنامه برای این بانوی بزرگوار بازگو شده اغراق و تعارف نیست، بیان واقعیات و حقایق است. این زیارت نامه را که با دقت بخوانید پی به عظمت حضرت معصومه (س) می‌برید.

روز قیامت روز بسیار سخت و صعب است. آن روز هر کسی وضعی دارد که او را از دیگران باز می‌دارد و هر کسی گرفتار عمل خویش است. روز قیامت روز فرار است. در آن روز سخت عده‌ای از ابرار این قدرت را دارند که شفاعت کنند، خودشان که اهل نجاتند دست عده زیادی را هم می‌گیرند.

یکی از آن ها، حضرت معصومه (س) است که در قیامت حق شفاعت دارد.

امام جمعه کمالشهر در پایان خطبه‌ها از وضعیت نابسامان نان و همچنین تاریکی معابر و عدم حضور دفتر اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد، اداره تبلیغات بهزیستی، اصناف و صنعت و معدن در کمالشهر انتقاد کردند و خواستار حضور دفاتر این ادارات در منطقه شدند؛ و همچنین خواستار حضور مدیران اجرایی شهرستان کرج در جمع مردم و رسیدگی به مشکلات مردم شدند.

نظر شما