شناسهٔ خبر: 66586862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲ محکوم به قصاص در ارومیه از دار مجازات رهایی یافتند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۲ نفر از محکومان به قصاص نفس در زندان مرکزی ارومیه با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

صاحب‌خبر -
۲ محکوم به قصاص در ارومیه از دار مجازات رهایی یافتند
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی  افزود: در حین دیدار چهره به چهره با محکومان قصاص زندان ارومیه شرایط برای اصلاح ذات البین و حصول سازش در ۲ پرونده قصاص نفس فراهم شد.
 
وی بیان کرد: مدیران قضایی استان به اتفاق مسوولان زندان‌های استان با تلاش فراوان و مذاکره با طرفین پرونده و یادآوری ثواب گذشت و ارزش سازش در فرهنگ غنی اسلامی موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند و محکومان به قصاص را از مجازات نجات دادند.
 
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: در هر ۲ پرونده مجرمان بدون داشتن سابقه کیفری و به علت عدم توانایی در کنترل خشم و نداشتن مهارت‌های رفتاری این اتفاقات ناگوار را موجب شده بودند که با عنایت و بزرگ‌منشی اولیای دم و ندامت قلبی مرتکبان سازش بین طرفین اتفاق افتاد و بار دیگر اخلاق حسنه اسلامی جای انتقام و کدورت را گرفت.
 
عتباتی افزود: این سازش‌ها از برکات دهه کرامت و عنایات خاصه حضرت فاطمه معصومه (س) و برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا (ع) است.
 
وی اضافه کرد: یکی از محکومان به یمن ایام دهه کرامت و نیز لطف و محبت اولیای دم شرایط آزادی سه نفر محکوم مالی را با پرداخت مبلغ محکومیت آنها فراهم کرد.

نظر شما