شناسهٔ خبر: 66585180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری صدا و سیما

تاکید بر تلاش مسئولان برای تحقق اهداف شعار سال، قدردانی از حضور مردم در اجلاسیه شهدا، تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، تبریک هفته هلال احمر ، مقابله با فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی از مهمترین گزیده خطبه های ائمه جمعه استان بود.

صاحب‌خبر -
گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، تاکید بر تلاش مسئولان برای تحقق اهداف شعار سال، قدردانی از حضور مردم در اجلاسیه شهدا، تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، تبریک هفته هلال احمر ، مقابله با فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی از مهمترین گزیده خطبه های ائمه جمعه استان بود. 
دوگنبدان
امام جمعه دوگنبدان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: این روزها در جای‌جای استان اجلاسیه های شهدا برگزار می شود و مقام معظم رهبری فرمودند: که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست و امروز پیمودن راه و سیره شهدا بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام هاشمی منش افزود: شهدا به ما درس مبارزه با ظلم و درس حمایت از مظلوم را دادند و همچنین خانواده معظم شهدا درس صبر، استقامت و اطاعت از ولایت‌فقیه را دادند. شهدا به ما یاد دادند که برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی باید همچنان منسجم و متحد باشیم.
وی بیان کرد: امروز اول ماه ذی‌القعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است که به نام روز دختر نام‌گذاری شده است و این روز مبارک را گرامی می‌داریم، حقیقتاً دهه کرامت فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ رضوی و فاطمی است.
خطیب جمعه دوگنبدان گفت: امروز غرب به دنبال ترویج بی‌بند باری و بی‌عفتی در کشورمان است که همه باید مراقب این توطئه دشمن باشیم. دشمن در جنگ ترکیبی باورها و اندیشه‌های مردم را هدف گرفته است و در کنار جنگ اقتصادی تلاش دارد که نظام جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کند.
حجت الاسلام هاشمی منش گفت: بنابراین بانوان ایران اسلامی فریب این فتنه دشمن را نخواهند خورد و نسبت به عفاف و حجابشان ثابت‌قدم بوده و هستند و باتربیت فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی، دشمنان را دررسیدن به اهدافشان مأیوس خواهند کرد.
هاشمی منش بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران حج فرمودند که حج امسال حج برائت از آمریکاست و این همان نقطه عطف بیداری اسلامی در مقابل زورگویی‌های آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی است.
خطیب جمعه دوگنبدان گفت: نزدیک به پنجاه روز از تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد شعاری که یک راهبرد و یک نقشه راه برای حل مشکلات کشورمان است. اولاً مسئولان باید تلاش کنند که یک قرارگاه راهبردی برای تحقق شعار سال در سطح استان، شهرستان و هم در سطح ملی به نام قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم تشکیل شود.
وی افزود: جهش تولید با فعالیت‌های معمول امروزی و جاری قابل تحقق نیست و باید حتماً یک نقشه راهی باشد آن‌هم با مشارکت مردم. باید امکانات و ظرفیت‌های این امر برای تحقق شعار در استان و شهرستان به‌کارگیری شود، لذا از ظرفیت نخبگانی گرفته تا سرمایه‌گذاران خرد و کلان تا تسهیل و بهبود محیط کار، رفع موانع تولید و افزایش ظرفیت‌ها تولیدی هم مهم است که باید شناسایی و احصا شوند.
حجت الاسلام هاشمی منش گفت: نکته دیگر اینکه همت و تلاش شود که اثر این جهش تولید و شعار سال را مردم هم لمس کنند، در بازار، در اشتغال، در کنترل قیمت‌ها و تورم‌ها و در آرامش روانی جامعه. اگرچه امروز کام مردم در مبارزه با مشکلات اقتصادی تلخ شده است و مسئولان بدانند فرصت‌های مدیریتی همان فرصت‌های ناب خدمت به مردم است و باید قدردان این فرصت‌ها بود.
لیکک
امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به برگزاری اجلاسیه و یادواره 128 شهید این شهرستان از حضور باشکوه و پرشور مردم این دیار و میثاقی مجدد با آرمان های امام راحل و شهدا قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود مسئولان ارزش و اهمیت مردم غیور و شهید پرور این شهرستان را بدانند و در ارائه خدمت به آنها کوتاهی نکنند.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با تبریک میلاد فرخنده و خجسته حضرت معصومه (س) ، روز دختر و آغاز دهه کرامت به دختران ایران اسلامی افزود: ولادت حضرت معصومه (س)، فرصت مناسبی برای تقدیر و تکریم مقام دختران است و همه خانواده ها و والدین باید به بهترین نحو آنان را مورد محبت ، لطف و حرمت قرار دهند.
وی به قطعی مکرر خدمات مخابراتی و ارتباطی این شهرستان طی یکی دو روز گذشته و بویژه یک سال اخیر اشاره کرد و خواستار چاره اندیشی برای رفع این مشکل شد.
چرام
حجت الاسلام افشار امام جمعه ی شهر جرام در خطبه دوم نماز ضمن گرامی داشت میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و اغاز هفته ی کرامت گفت:
جایگاه حضرت معصومه(س) برجسته و فظلی است که خداوند متعال به ما عنایت فرموده است که از این وجود نورانی بهره ببریم.
حجت الاسلام افشار گفت:حضرت معصومه (س) در کنار عالم بودن، مجتهد بود که باید همه ی ما به این موضوع توجه داشته باشیم و در مسیر حق گام براداریم.
وی گفت: حضرت معصومه (س) بصیرت داشت ،حق راشناخت در کنار حق قرار گرفت و با تمام وجود برای امام ایستاد و جان خود را در این مسیر فدا کرد.
امام جمعه ی شهر چرام ضمن گرامی داشت برگزاری کنگره ی شهدا در چرام گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و شهیدان حق بزرگی برگردن همه ی ما دارند و احاد مردم و مسئولان مدیون ایثارگری آنها هستند و همگی دست در دست هم خواهیم داد تا ضمن احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه آنها را ادامه دهیم.
سی سخت
امام جمعه سی سخت در جمع نمازگراران این شهر دهه کرامت را فرصت بسیار مناسبی برای تکامل هرچه بیشتر انسان ها ذکر کرد و گفت: دختران جامعه اسلامی دینداری و انقلابی بودن را از حضرت معصومه(س) برای سعادت دنیا و آخرت، خود الگو قرار دهند.
حجت الاسلام واهبی زاده با تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهارکرد: این دهه به برکت تولد کریمه اهل بیت، فرصت طلایی برای نشر معارف و اندیشه های اهل بیت(ع) و تبیین فرهنگ رضوی است.
امام جمعه سیسخت با اشاره به زندگانی حضرت معصومه (س) افزود: آن بزرگوار، بانویی متدین و انقلابی بود که برای احیای دین اسلام همواره مجاهدت کرد و بخشش و سخاوتمندی این بانو بزرگوار در اسلام زبانزد است .
وی با گرامیداشت روز دختر تاکید کرد: دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه رفیع خود بکوشند و با بهره‌گیری از زندگانی آن حضرت دختر انقلابی و اسلامی جامعه باشند.
سرفاریاب
امام جمعه بخش سرفاریاب در خطبه های نماز جمعه این بخش در ابتدا با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) که فرموده است« هر کس تقوا داشته باشد سختی ها از او دوری می گزینند»، خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا توصیه و سفارش کرد.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه، در خصوص راه های حل اختلاف میان اعضای خانواده، گفت: اگر اهل خانواده از قرآن و اهل بیت فاصله نگرفته باشند و باورهای دینی خود را حفظ کنند حتی اگر اختلافی پیش بیاید و خود نتوانند حل کنند با حفظ اسرار خانواده راه حل مناسب را برای حل اختلاف و مشکل پیدا می کنند .
وی با یادآوری آغاز ماه ذیقعده و تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر و گرامی داشت آغاز دهه ی کرامت، خداوند را منبع و منشأ کرامت و ائمه معصوم را وسیله ارتباط و بهره مندی از کرامت الهی عنوان کرد و افزود: طبق فرهنگ ثقلین انسان با محبت و پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) به بالاترین درجه از کرامت انسانی دست خواهد یافت و خداوند را شاکریم که در نظام اسلامی و بر خلاف جوامع غربی، در مناسبتهای مختلف مثل ولادت حضرت فاطمه(س) روز زن، ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار و ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر، شأن و منزلت و کرامت واقعی را در سبک و سیره زندگی ایرانی اسلامی برای زنان و دختران قائل هستیم.
خطیب جمعه سرفاریاب جنایت های بی شرمانه رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی، علیه زنان، دختران و کودکان مظلوم غزه را یاد آور شد و گفت: با این همه ظلم و وقایع تلخ که دنیا شاهد آن است و تناقضات رفتاری و سیاسی، آبروئی برای غرب با ادعاهای حقوق بشری و حمایت از آزادی زنان نمانده است.
حجت الاسلام زارعی پور با یاد آوری و گرامی داشت روز پاسداشت زبان فارسی گفت: در گستره تاریخ خدمات زیادی در حوزه های مختلف از طرف دانشمندان و بزرگان علمی و فرهنگی فارسی زبان به دنیا و به ویژه جهان اسلام انجام شده است که هر یک از ما به عنوان یک ایرانی فارسی زبان باید در پاسداشت و حفظ این زبان به عنوان میراث و سرمایه بی نظیر خود، دقت و تلاش کنیم.
وی بر لزوم برنامه ریزی و اقدام مسئولان برای بهره برداری و استفاده مناسب از روان آبها در سطح استان برای اشتغال زائی و تولید و رونق در حوزه کشاورزی و دیگر بخش ها تأکید کرد.
گرامی داشت هفته هلال احمر و قدر دانی از تلاش ها و خدمات این مجموعه در زمینه ها و مناسبت های مختلف و همچنین روز بزرگ داشت حضرت احمد ابن موسی (شاهچراغ) و روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه و لزوم ساماندهی همه بقاع متبرکه در سطح بخش از دیگر مواردی بود که خطیب جمعه سرفاریاب در خطبه دوم، آنها را یادآور شد.
دیشموک
خطیب جمعه دیشموک با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولین و کارگزاران حج و تعدادی از زائران بیت الله الحرام ماهیت و جایگاه حج امسال را از دیدگاه ایشان حج برائت از مشرکان دانست و گفت در گفتار و سخنان امامین انقلاب حج صرفاً یک عبادت دینی نیست بلکه دارای روح و فلسفه عظیمی است.
حجت الاسلام راوند حج را یک حرکت جمعی از مسلمانان در برابر جریان کفر عنوان کرد و افزود: مسلمانان از هر مذهبی چه شیعه و چه سنی با حضور در این مناسک انزجار خود را از کفار به ویژه رژیم کودک‌کش اسرائیل که این ایام جمع زیادی از مسلمانان رادر فلسطین به شهادت رساندند اعلام می‌دارند و شعار سر می‌دهند و بر علیه منافقین و کفار اعلام برائت می‌کنند.
وی وحدت جامعه اسلامی بر علیه کفر و منافقان را از دیگر موهبات حج برشمرد و عنوان کرد: مسئولیت و رسالت هر انسان مسلمان که در حج شرکت می‌کند روشنگری و بصیرت افزایی برای احکام دین و شریعت اسلام است.
خطیب جمعه دیشموک روز ولادت حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت و روز دختر را یادآور شد و با تبریک این روز به دختران ایران اسلامی گفت: پدران و مادران باید در این روز برای دختران خود هدیه بخرند و گل ببرند و احترام و اکرام دختران را به جای آورند.
امام جمعه دیشموک مصوبات شورای فرهنگ عمومی را لازم الاجرا بیان کرد و گفت : علی رغم مصوبات این شورا و تاکید بر منع و جلوگیری از رسوم غلط از جمله تیراندازی در مراسمات شادی و عزاداری مشاهده می‌کنیم که حتی اگر کسی ساعت ۲ نصف شب از دنیا برود مردم اقدام به تیراندازی می‌کنند که باعث آزار و اذیت مردم این شهر است.
حجت الاسلام راوند این رسم غلط را موجب بدعت بد و جرم در جامعه عنوان کرد و گفت: از مقامات امنیتی و انتظامی انتظار داریم در راستای مصوبات لازم الاجرای فرهنگ عمومی باکسانی که در مراسمات اقدام به تیراندازی می‌کنند برخورد قاطع داشته باشند تا از بروز اتفاقات و حوادث ناگواری که در چنین تیراندازی‌هایی به وقوع پیوست جلوگیری شود.
خطیب جمعه دیشموک با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرکز جامع سلامت دیشموک چندین ماه است که مشکل دارد، عنوان کرد: از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان انتظار داریم با توجه به مشکلات و بعد مسافت و راه دور از مراکز آزمایشگاهی و لزوم توجه به مشکلات درمانی مردم بخش دیشموک توجه ویژه داشته باشند و این مطالبه عمومی مردم را ببینند و برای رفع این مشکل اقدام فوری بکنند
پاتاوه 
حجت الاسلام سیادت خطیب جمعه بخش پاتاوه در خطبه های نماز جمعه این بخش ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س)  گفت: ثواب زیارت آن حضرت بنا بر مکاشفه آیت الله مرعشی نجفی(ره)ثواب زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) را دارد.
وی با اشاره به اینکه،زنان و دختران در فرهنگ اسلامی از جایگاه ممتازو ویژه‌ای برخوردارند،حضرت معصومه (س) رابهترین الگوبرای دختران دانست و تصریح کرد:اسلام و انقلاب ما ،بهترین الگو برای جریان تعلیم و تربیت به ویژه تربیت دختراناست. 
حجت الاسلام سیادت ضمن تبریک هفته هلال احمر به گروه‌های جهادی ، امدادگران از مسئولان هلال احمر شهرستان دنا تقدیر و تشکر کرد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ بسته معیشتی در سطح استان و بیش از ۱۶۰۰ سری جهیزیه توسط این نهاد بین مردم نیازمند توزیع شد. 
سیادت به پیامدهای قطع روابط اقتصادی ترکیه با رژیم صهیونیستی،به چندین دلیل،اشاره وبیان داشت:شدت جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، حتی ترکیه را نیز به سمت قطعی روابط تجاری سوق داده است .

نظر شما