شناسهٔ خبر: 66583031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه یزد:

غرب به دنبال کرامت دروغین برای دختران است

یزد- امام جمعه یزد گفت: غرب با شعارهایی که مروج بی حجابی است، به دنبال دست و پا کردن کرامت دروغین برای دختران این سرزمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد از فضای مجازی به عنوان شیاطین امروز یاد کرد و گفت: در برابر این شیطان کسی برنده است که تقوا پیشه کند و همواره فرایض دینی را اولویت و معاصی را کنار بگذارد.

ناصری ادامه داد: خدا انسان را دوست دارد و عشق به خود را در نهاد انسان قرار داده و ایمان را در قلب ما نهادینه کرده و دوست ندارد که انسان گناهکار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا مسیری که خدا مشخص کرده را طی کنیم و با توکل و توسل در مسیر قرب الهی قدم برداریم به بخشش و کرم و جود الهی ایمان داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز اول ذی القعده که روز حضرت معصومه (س) است، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) خواهر مکرمه امام رضا (ع) است و دوری آن حضرت را تاب نیاورد و پس از سفر حضرت از مدینه به مرو، ایشان نیز با گروهی از زنان به سمت ایران حرکت کردند و به دلیل ابتلا به بیماری در قم رحلت فرمودند.

ناصری با اشاره به کرامات حضرت معصومه (س) عنوان کرد: از کرامات ایشان همین بس که قم امروز به مرکز و قطب علوم اسلامی تبدیل شده است.

امام جمعه یزد با اشاره به نامگذاری دهه اول ذی القعده به دهه کرامت افزود: کرامت مقام بزرگی است که خدا به انسان داده و بالاترین کرامت، دین مداری است و کرامت انسان به معنای بزرگی، عظمت و شخصیت اوست و با کرامت است که می توانیم در زندگی رشد کنیم.

وی عنوان کرد: انسان وظیفه دارد تکریمی که خدا به او کرده را حفظ کند و در صیانت از کرامت انسانی تلاش کند.

ناصری تصریح کرد: خدا فرموده که انسان حق ندارد کاری کند که نزد دیگران ذلیل و عقب مانده بماند و امروز این مهم در مقابله با استکبار جهانی صدق می کند.

وی تاکید کرد: خدا دستور داده که نباید خود را در برابر دشمنان اسلام ذلیل کنیم و انقلاب اسلامی نیز آمد تا کرامت انسانی حفظ شود.

ناصری با بیان اینکه قدرت های بزرگ اگر همه با هم جمع شوند، نمی توانند حریف ایران شوند، افزود: این قدرت به این دلیل است که خداوند به ما عزت و کرامت داده و وقتی در مسیر صیانت از این عزت و کرامت حرکت کنی
وحدت و یکپارچگی در جامعه مقدمه کرامت انسانی است و خداوند وقتی وحدت جامعه اسلامی را ببیند، به آنها کرامت می بخشد.

وی بر لزوم حفظ وحدت، کرامت و عزت جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: عده ای به دنبال از بین بردن این کرامت هستند و در این مسیر دشمنی می کنند اما باید آگاه باشیم.

ناصری با تاکید بر اینکه دختران ما باید بیش از همه به فکر حفظ کرامت خود باشند، افزود: دختران از ارزشمندترین مخلوقات الهی هستند و باید سازندگی درونی و اخلاق داشته باشند زیرا اینها تربیت کننده و مربی نسل آینده هستند.

وی ادامه داد: دشمنان ما در صدد این هستند که با ترویج بی حجابی به دختران ما کرامت دروغین بدهند در حالی که بی حجابی بی کرامت کردن و بی عزت کردن دختران است و دختران ما باید از حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند همچنانکه امروز شاهد بالندگی دختران تحصیلکرده، قرآن آموز و هنرمند هستیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: غربی ها دختران و زنان خود را به نحوی تربیت کردند که امروز پشیمان هستند زیرا در جامعه آنها عزت زن حفظ نمی شود و به زن به عنوان یک ابزار نگاه می شود.

ناصری از معلمان، والدین و مسئولان خواست با حفظ عظمت دختران و نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی، در تربیت نسلی عزتمند تلاش کنند.

نظر شما