شناسهٔ خبر: 66581532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر:

ضرورت بهره وری از تجارب استان هایی، چون خراسان رضوی در ارزیابی گردشگری

معاون گردشگری کشور گفت: تنوع تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی ظرفیتی برای الگوسازی در کشور است.

صاحب‌خبر -

ضرورت بهره وری از تجارب استان هایی، چون خراسان رضوی در ارزیابی گردشگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست کارشناسان نظارت ادارات کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان‌های کشور در مشهد گفت: رویکرد ارزیابی و نظارت بر تاسیسات گردشگری نیازمند تحول است، زیرا دوران نظارت و ارزیابی‌های سنتی بر این واحد‌ها گذشته است.

معاون وزیر میراث  افزود: در رویکرد جدید نظارت و ارزیابی گردشگری نیاز به بهره بردن از تجارب استان‌های دیگر مانند خراسان رضوی به لحاظ تنوع و تعدد در طیف تاسیسات گردشگری هستیم.

علی اصغر شالبافیان با بیان اینکه پویایی در حوزه گردشگری خراسان رضوی به  علت حجم بالای ورودی زائر و مسافر است، بیان کرد: خراسان رضوی بیش از ۵۰ درصد تاسیسات گردشگری کشور را دارد و در دوره‌های اوج سفر همیشه این استان میزبان تعداد زیادی از زائران و مسافران است.

وی گفت: خراسان رضوی در ایام نوروز گذشته بیشترین  آمار اقامت‌های شبانه واحد‌های اقامتی رسمی را داشته است که این امر نشان از ظرفیت بالای موجود در این استان دارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی  افزود: علاوه بر این طبق آمارها، خراسان رضوی در نوروز امسال شکایات کمتری داشته و شکایات رسیده را نیز در حوزه گردشگری تا پایان فروردین بررسی کرده است.

پیشگامی خراسان رضوی در فعال کردن سامانه گردشگری سلامت در کشور
شالبافیان با اشاره به پیشگامی خراسان رضوی در فعال کردن سامانه گردشگری سلامت در کشور، اظهار کرد: علاوه بر این برگزاری دوره‌های توانمندسازی در تاسیسات گردشگری در همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای نیز در این استان در حال پیگیری است.

این مقام مسوول گفت: طیف متنوع تاسیسات گردشگری شامل انواع هتل، هتل آپارتمان و  خانه مسافر در خراسان رضوی در کشور بی سابقه است که این امر نشان از تجربه‌ای انباشته در این استان دارد.

معاون گردشگری کشور تاکید کرد: تنوع تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی ظرفیتی برای الگوسازی در سراسر کشور است.

شالبافیان با اشاره به اینکه این وضع نتیجه همدلی و مشارکت بخش خصوصی و مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف است، بیان کرد: خوشبختانه انسجام میان تاسیسات گردشگری بسیار خوب و مثال زدنی است.

نشست کارشناسان نظارت ادارات کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان‌های کشور در مشهد از ۱۹ اردیبهشت  به مدت ۳ روز برگزار است.

نظر شما