شناسهٔ خبر: 66577587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتظار می رود مجمع عمومی سازمان ملل متحد از تلاش های فلسطین برای به دست آوردن عضویت کامل حمایت کند

صاحب‌خبر -
انتظار می رود مجمع عمومی سازمان ملل متحد از تلاش های فلسطین برای به دست آوردن عضویت کامل حمایت کند

خبرگزاری آریا-انتظار می رود امروز جمعه 10 آوریل 2024، مجمع عمومی سازمان ملل متحد از تلاش های فلسطین برای دستیابی به عضویت کامل در این سازمان بین المللی با به رسمیت شناختن واجد شرایط بودن برای پیوستن و ارسال مجدد درخواست به شورای امنیت سازمان ملل متحد "برای بررسی مثبت موضوع حمایت کند. "

به گزترش سرویس بین الملل آریا به نقل از رویترز؛فلسطینی ها تلاش خود را برای به دست آوردن عضویت کامل در سازمان ملل متحد، که به معنای به رسمیت شناختن عملی کشور فلسطین است، پس از آن که ایالات متحده در ماه گذشته از وتوی خود در شورای امنیت علیه این تلاش استفاده کرد، تجدید کردند.

این رای که روز جمعه توسط 193 کشور عضو در مجمع عمومی برگزار خواهد شد، نظرسنجی جهانی از حمایت فلسطینیان تلقی خواهد شد. معمولاً درخواست برای عضویت کامل مستلزم تایید شورای امنیت و سپس مجمع عمومی است.

اگرچه مجمع عمومی به تنهایی نمی‌تواند عضویت کامل در سازمان ملل را اعطا کند، پیش‌نویس قطعنامه‌ای که امروز جمعه به رای گذاشته شد، از سپتامبر 2024 به فلسطینیان حقوق و مزایای بیشتری مانند کرسی با کشورهای عضو سازمان ملل در سالن مجمع، اما بدون حق رای به آن اعطا می‌کند. 

دیپلمات ها می گویند که متن پیش نویس قطعنامه احتمالاً حمایت لازم برای تصویب را به دست خواهد آورد.

تلاش فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد در حالی صورت می گیرد که بیش از هفت ماه است که جنگ بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه در جریان است و اسرائیل در حال توسعه شهرک سازی در ساحل غرب اشغالی است. ، چیزی که سازمان ملل آن را غیرقانونی می داند.

فلسطینی ها در حال حاضر دارای وضعیت ناظر غیرعضو هستند که در سال 2012 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شده است.

نظر شما