شناسهٔ خبر: 66570845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه همکاریهای تجاری آذربایجان غربی و عراق

با هدف توسعه همکاریهای بازرگانی و رفع مشکلات صادرات هیئت از مدیران وزارت کشاورزی و فعالان اقتصادی عراق به آذربایجان غربی سفر کردند .

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   این هئیت پس از دو روز بازدید میدانی از زیر ساخت های بخش کشاورزی شامل سردخانه ها ، واحدهای سورت و بسته بندی و صنایع تبدیلی استان در نشستی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی ،فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان استان راهکارهای توسعه همکاری های دو جانبه را بررسی کردند .

علی عالی نعمه مدیر کل بخش اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی عراق و رئیس هیئت عراقی در این نشست که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد زیرساخت های بخش کشاورزی و ظرفیت های آذربایجان غربی در بخش کشاورزی را ایده آل توصیف کرد و گفت: تصمیم داریم از توانمندیهای این استان در جهت ارتقا شاخص های کشاورزی عراق استفاده کنیم .

علی عالی نعمه با تاکید بر افزایش همکاری های بازرگانی به ویژه در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد : با تلاش و همکاری موانع را از سر راه برخواهیم داشت و صادرات را یه بالاترین سطح افزایش خواهیم داد.

 وی : از رفع مشکل حمل یک سره ترانزیت محصولات کشاورزی به خاک عراق خبرداد و تصریح کرد:این یکی از مهمترین خواسته صادرکنندگان ایرانی است که بزودی در وزارت جهاد کشاورزی عراق برای رفع آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم با بیان اینکه در سال گذشته ۶۴ هزار تن  سیب به عراق صادر شده است گفت: عراق نزدیک ترین و بهترین بازار مصرف سیب ایران است که در صورت رفع مشکلات سالانه صادرات بیش از ۱۵۰ هزار تنی به این کشور خواهیم داشت .

آقای شهبازی برگشت ارز را از دیگر مشکلات بر سر راه صادر کنندگان ایرانی در عراق بیان و اضافه کرد : در این نشست تصمیمات خوبی برای رفع این مشکل گرفته شد .

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب سورت و بسته بندی در استان گفت: به هیئت عراقی اعلام کردیم به هر اندازه که نیاز داشته باشند با هر نوع و سایز و رنگی میتوانیم سیب درجه یک لوکس به این کشور صادر کنیم.

هیئت عراقی قبل سفر به آذربایجان غربی از زیر ساخت های کشاورزی استانهای تهران و آذربایجان شرقی هم بازدید کرده بودند.

 

<div id="video-display-embed-code_11094044"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4229027/11094044?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما