شناسهٔ خبر: 66565537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران

از تعدادی از استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسمی قدردانی شد

صاحب‌خبر -

تجلیل از استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، به مناسبت گرامیداشت مقام معلم و استاد در مراسمی که دیشب در ساری برگزار شد از تعدادی از استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی شد.
در این مراسم ۱۸ استاد نمونه، ۳۴ استاد ارتقا یافته از استادیاری به دانشیاری، ۱۳ استاد پیشکسوت و بازنشسته و نیز استاد برتر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جشنواره ملی آموزشی شهید مطهری معرفی و قدردانی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم گرامیداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این دانشگاه از نظر وسعت شبکه بهداشتی، درمانی و حوزه پژوهش جزو ده دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور است، گفت: اساتید و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۳۶ سال گذشته نقش ویژه‌ای در ارتقای این دانشگاه ایفا کردند که جا دارد از همه آن‌ها تشکر و قدردانی کنم.
دکتر فرهاد غلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲ دانشکده، ۴ پژوهشکده، ۲۳ مرکز تحقیقات، ۲۶ بیمارستان، ۲۲ شبکه بهداشت و درمان، ۳۸۰ مرکز جامع سلامت و یکهزار و ۱۰۰ خانه بهداشت در سطح استان فعال هستند، ادامه داد: صدور مجوز راه اندازی دانشکده طب ایرانی و گیاهان دارویی و طب ایرانی، راه اندازی ساختمان جدید بیمارستان رازی، احداث واحد فناوری دارویی، جذب بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی و افزایش ۸ رشته دانشگاهی از جمله اقدامات دانشگاه در سال گذشته بوده است.
وی رکن اصلی پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی مازندران را اعضای هیات علمی دانست و افزود: جهش دانشگاه از نسل ۲ به ۴ از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که ویژگی اساسی دانشگاه‌های نسل ۴ ارتباط با جامعه می‌باشد بنابراین در این حوزه باید اقدامات اساسی صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خانواده‌های آنان بخشی از جامعه هستند بنابراین با ارتقای سواد سلامت و توانمندسازی آنان اقدامات اساسی در جهت افزایش آگاهی جامعه نسبت به حفظ سلامت روانی و جسمی برداشته می‌شود.
دکتر غلامی خاطر نشان کرد: ورود به هوش مصنوعی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، تشخیص ودرمان بیماری و استفاده از فناوری‌های جدید و نانو فناوری در حوزه پزشکی و ورود به عرصه آینده پژوهی از جمله اهداف دانشگاه در سال جاری است که امیدوارم با همکاری اساتید و اعضای هیات علمی به این اهداف دست پیدا کنیم.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۵۸۰ عضو هیات علمی است و بیش از ۶۲۰۰ دانشجو در ۱۳۵ رشته مشغول به تحصیل هستند.


دیوارگر و گزارشی از این مراسم:

<div id="video-display-embed-code_11091797"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4228603/11091797?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما