شناسهٔ خبر: 66561804 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هواشناسی بارش باران را در کشور پیش بینی کرد/ این استان‌ها امروز منتظر بارش‌های سیل آسا باشند! (20 اردیبهشت 1403)

خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان درگیر بارش باران خواهند بود. توصیه می‌شود شهروندان از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های سیل‌آسا در شمال و غرب کشور

کارشناس هواشناسی کشور گفت: با توجه به وقوع بارش‌های سیل آسا در نواحی شمال و شمال غرب کشور و احتمال بروز خسارت، هشدار سطح قرمز صادر کرده‌ایم.

گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه وزش باد شدید در تهران آغاز شده و سرعت وزش باد در مناطق مختلف متنوع است، گفت: با توجه به سرعت وزش باد هموطنان از قرار گرفتن در زیر ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی پرهیز کنند.

وی همچنین از صدور هشدار سطح نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و گفت: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش محسوس دما را به ویژه در نیمه شمالی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی افزود: خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هم درگیر بارش باران خواهند بود.

گودرزی افزود: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی از  اثرات این بارش باران است.

 

بیشتر بخوانید:

هشدار فوری هواشناسی به مردم؛ این استان‌ها مراقب بارش‌های رگباری و کاهش دما در بعدازظهر باشند!

بارش‌های سیل‌آسا و احتمال بروز خسارت در این مناطق در نیمه دوم اردیبهشت 1403/ هواشناسی هشدار داد

 

وی گفت: توصیه می‌شود شهروندان از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان پرهیز کنند.

 

بارش باران

 

 تداوم بارش باران در برخی نقاط کشور

در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق فارس، کرمان،‌ مرکز و شرق کشور رگبار روی می‌دهد.

شدت بارش‌ها برای استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

روز جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی باران باران شدید گزارش هواشناسی پیش بینی هواشناسی پیش بینی هواشناسی جدید

نظر شما