شناسهٔ خبر: 66558043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گنبدی‌ها از نمایندگان خود چه می‌خواهند؟

مریم شریفی

انتخابات دور دوم مجلس دوزادهم درگنبدکاووس به دور دوم کشده شد، نامزدهای انتخاباتی، طرفدارانشان و گروه‌های مختلف مردمی در تلاشند تا ضمن برگزاری نمایشی شکوهمند از همدلی مردم، انتخاباتی سالم را برگزار کنند، بهتر است بدانیم مهمترین خواسته این مردم فهیم از نمایندگان خود چیست؟

صاحب‌خبر -

انتخابات همیشه در کشور برای مردم شهرها و روستاها از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار بوده است و تجربه سال‌های گذشته نشان‌دهنده این است که مردم نسبت به این عرصه حساسیت ویژه‌ای داشته و با حضور حداکثری اتحاد، همدلی و همبستگی خود را به رخ جهانیان می‌کشند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گلستان روز جمعه، ۱۱ اسفند  همزمان با سراسر کشور برگزار شد که انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد.

پس از برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند، «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند. به میان مردم شهرستان گنبدکاووس رفتیم تا نظر آن‌ها را در خصوص انتظاراتشان از یک نماینده جویا شویم.

یک دانشجوی گنبدی به خبرنگار ایسنا گفت: یکی از مشکلات مهم شهرستان گنبد رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان است، با توجه به اینکه از شهرستان‌های اطراف نیز برای درمان به این شهر مراجعه می‌کنند از نمایندگان انتظار داریم توجه بیشتری به بخش درمان داشته باشند.

وی احداث بیمارستان ۴٠٠ تختخوابی را یکی از خواسته‌های مهم مردم گنبدکاووس برشمرد و افزود: متأسفانه نمایندگان زیادی تا پیش از این قول احداث این بیمارستان را داده‌اند ولی تا امروز محقق نشده است.

گنبدی‌ها از نمایندگان خود چه می‌خواهند؟

وی از اورژانس هوایی به عنوان یکی از نیازهای بخش درمان این شهرستان نام برد و افزود: در مواقع ضروری اورژانس هوایی باید از شهرستان گرگان به اینجا اعزام شود و با توجه به فاصله‌ای که وجود دارد امکان از دست دادن زمان طلایی و سلامتی بیمار وجود دارد، همچنین بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، مطهری و شهدا به دلیل قدمت بالا دچار فرسودگی است که این مهم نیز نیازمند توجه است.

زهرا حیدری بانوی خانه‌دار گنبدی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: در فصل گرما این حوزه انتخابیه چالش‌های سخت کم آبی را دارد که نیازمند چاره‌اندیشی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است.

یک راننده بین شهری در گنبدکاووس نیز گفت: جاده‌های این حوزه انتخابیه به دلیل رفت و آمد بسیار ترانزیتی و ماشین‌های سنگین دچار فرسایش شده، به ویژه مسیر آزادشهر به گنبدکاووس باید به طور اساسی مرمت شود.

علی، دانش‌آموز سال آخر دبیرستان نیز با اشاره به اینکه بنا بر گفته مسئولان شهرستان گنبدکاووس ظرفیت احداث دانشگاه علوم پزشکی را دارد، گفت: همه ساله دانش‌آموزان زیادی از این شهر در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی پذیرفته می‌شوند که برای تحصیل به شهرهای دیگر ‌می‌روند و از نماینده  مجلس انتظار داریم پیگیر احداث دانشگاه علوم پزشکی درای شهرستان باشد.

گنبدی‌ها از نمایندگان خود چه می‌خواهند؟

یک بانوی میانسال با اشاره به اینکه  اشتغال جوانان بزرگترین دغدغه پدران و مادران این شهرستان است، گفت: از نماینده منتخب انتظار داریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها شرایط اشتغال را برای جوانان ما فراهم کنند،

او ادامه داد: بسیاری از جوانان این شهرستان مجبور شده‌اند برای کارکردن به تهران و دیگر شهرهای بزرگ مهاجرت کنند که این مسأله موجب نگرانی خانواده‌ها است.

یک معلم بازنشسته نیز به خبرنگار ما گفت: مهمترین انتظار مردم از یک نماینده راستگویی و عمل به وعده‌ها، مردم داری، ندادن وعده‌های دروغ و رفع مشکلات اساسی از طریق قانون‌گذاری صحیح است.

وی تصریح کرد: نماینده باید بداند متعلق به همه مردم است و تنها به فکر منافع اطرافیان و گروه خاص سیاسی نباشد و بداند که اگر به خاطر منافع اطرافیان خود حق مردم را نادیده بگیرد، خیانتکار است.

 به گزارش ایسنا، در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. شهروندان گنبدکاووس ۱۳۰ هزار و ۸۵ رای در صندوق آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ریختند.

حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.


انتهای پیام

نظر شما