شناسهٔ خبر: 66556307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگهداری از اسناد کهن با اهدا آن به مرکز اسناد و کتابخانه ملی

پویش ملی اهداء اسناد و منابع کهن با مشارکت همگانی برای حفظ این اسناد چند وقتی است که در کشور و استان بوشهر در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

نگهداری از اسناد کهن با اهدا آن به مرکز اسناد و کتابخانه ملی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ۱۹ اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ کلینی نام‌گذاری شده که یکی از معروفترین دانشمندان نامی و بزرگ شیعه در زمان غیبت صغری و در نیمه دوم قرن سوم و نیمه اول قرن چهارم هجری و از بزرگترین محدثین شیعه به‌شمار می‌رود.

به همین مناسبت این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به‌عنوان روز ملی اسناد و میراث مکتوب نام‌گذاری شده است.

همزمان با این روز از اهدا کنندگان اسناد با ارزش به مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی استان تقدیر می‌شود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر گفت: پویش ملی اهداء اسناد و منابع کهن با مشارکت همگانی به‌منظور اهداء اسناد و منابع در اختیار مردم برای حفظ آنها چند وقتی است که در کشور و استان در حال اجراست.

نرگس صداقت افزود: در روزی که به‌عنوان روز ملی اسناد و میراث مکتوب نام‌گذاری شده، از اهداء کنندگان اسناد با ارزش تقدیر می‌شود.

وی گفت: قدیمی‌ترین سند به لحاظ قدمت که در مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی استان وجود دارد مبایعه نامه‌ای است مربوط به ۳۰۰ سال قبل و جدیدترین سند آن یک قرآن نفیس چاپ سنت پترزبورگ با قدمت صد ساله است که از طرف مردم به این سازمان اهدا شده است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر اظهار کرد: این اقدام اهدا کنندگان موجب حفظ میراث مکتوب استان و نگهداری از آن‌ها می‌شود.

به گفته وی در موزه آرشیوی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان اسناد با ارزشی وجود دارد که پژوهشگران و محققان می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

 

<div id="video-display-embed-code_11089911"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4228118/11089911?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما