شناسهٔ خبر: 66556305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنرانی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در کنفرانس هسته ای

تبادل اطلاعات هسته‌ای راهکاری برای جلوگیری ازپیشروی نظام سلطه

تبادل اطلاعات هسته‌ای با کشور‌های دوست راهکاری اساسی برای جلوگیری از پیشروی نظام سلطه در حوزه فناوری هسته‌ای است.

صاحب‌خبر -

تبادل اطلاعات هسته‌ای با کشور‌های دوست راهکار جلوگیری ازپیشروی نظام سلطهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آئین پایانی نخستین همایش بین المللی علوم وفنون هسته‌ای در اصفهان گفت: به توصیه رهبرمعظم انقلاب توسعه و فناوری هسته‌ای برای کشور فرصت بی نظیری برای جوانان و اهل علم به همراه داشته است و ایشان صنعت هسته‌ای را آبرویی برای کشور و در حوزه بین المللی از اعتباربرخوردار می‌دانند.
محمد اسلامی با اشاره به خرابکاری، تحریم، عملیات خرابکاری صنعتی و ترور دشمن به منظور تخریب مسیر پیشرفت کشور گفت: آمریکایی که سردمدار نظام سلطه در جهان است، شعار پیشوایی برای پیشتازی در جهان را سرمی دهند و منابع ملی آنها جغرافیای نامحدود دارند و دستیابی به این منافع به هر طریق حتی به زور هست، فناوری قدرت ساز برای آنها بزرگی می‌آورد و به خوبی از آن مطلع هستند و نظام بین الملل هم تحت سلطه آنها است.
معاون رئیس‌جمهور ورئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بنابراین نترسیدن و با قدرت حرکت کردن یک ضرورت برای اعتلای عزت و خود باوری است و الزامی است این دانش را به طور صمیمانه در اختیار کشور‌های دوست قرار دهیم و با تبادل اطلاعات نگذاریم این نظام سلطه به پیش روی خود ادامه دهد.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته اراده کردیم در کنار کنفرانس ملی، کنفرانس بین المللی هم داشته باشیم، زمان زیادی نگذشت، افزود: سعی می‌کنیم مطابق خواست شرکت کنندگان این کنفرانس ملی را دو سالانه در اصفهان که قطب هسته‌ای کشور است برگزار کنیم.
محمد اسلامی ادامه داد: برگزاری این کنفرانس موج بسیار خوبی در حوزه بین اللملی داشته است.
وی گفت: این کنفرانس در ۱۳ محور برگزار شد، و باید تراز خود را در این تراز‌ها ارتقا دهیم.
اسلامی ادامه داد: سیاست در‌های باز و نو آوری باز نشان می‌دهد این سازمان یک مرکز نوآوری و علمی است و استادان و محققان و شرکت‌ها می‌توانند در طرح‌ها مشارکت داشته باشند و این در خواست رهبری و بر اساس سند راهبردی است صورت خواهد گرفت.

نظر شما