شناسهٔ خبر: 66554838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مسیری برای رسیدن به اشتغال پایدار است

اراک - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید تلاش شود تا از دالان کنکور به دالان اشتغال پایدار رسید و مسیر آن از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عبور می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد محمودزاده عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک، افزود: کارهای بزرگی در آموزش و پرورش شروع شده و تاکید ویژه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: خیز خوبی را وزارت آموزش و پرورش در راستای کیفیت بخشی به مسایل آموزشی و تربیتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برداشته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تجربه‌های خوبی در استان‌های مختلف از جمله هنرستان‌های جوار کارگاهی در استان‌های اصفهان و هرمزگان صورت گرفته که باید الگوبرداری شود.

محمودزاده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که آموزش و پرورش ایجاد کننده و تولید کننده نیروی انسانی است و این خود بیانگر اهمیت جایگاه این نهاد است.

وی بیان کرد: معلم باید همیشه تکریم شود و منزلت و معیشت این قشر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دولت سیزدهم در راستای فرمایشات و مطالبات رهبر معظم که منویات ایشان مسیر آینده آموزش و پرورش را مشخص می کند، نگاه ویژه به این نهاد دارد.

محمودزاده اظهار کرد: ریاست جمهور در بزرگداشت هفته معلم امسال اعلام کردند که آموزش پرورش اولویت نیست بلکه اولیت است و این نگاه در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی گفت: موضوعات مختلفی در آموزش و پرورش از جمله مهندسی کیفیت در راستای نقشه راه و سند تحول بنیادین شکل گرفته و مد نظر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شورای آموزش و پرورش به موضوعات و کارهای عادی آموزش و پرورش بسنده نکند بلکه به موضوعاتی که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آنها بر نمی‌آید پرداخته شود.

محمودزاده عنوان کرد: سال‌های گذشته در مدارس رها شدگی‌هایی مشاهده می‌شد و مدارس بیشتر به سمت تست محور و آموزشگاه محور رفته بود که برگشت خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: همه باید کمک دهند تا آزمون‌ها در صحت کامل برگزار شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکردهای فرهنگی و تربیتی باید به مدارس برگردد و اتفاقات خوبی شکل گیرد.

محمودزاده تاکید کرد: سندهای خوبی برای دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی تدوین شده است و باید تربیت این قشر در شان این کشور و نظام باشد.

وی تصریح کرد: همه باید در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند، زیرا این مهم نیز از دستورات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دستاوردهای مختلفی در دولت سیزدهم و در طول انقلاب به دست آمده که باید تلاش شود تا دانش‌آموزان با این افتخارات بیش از پیش آشنا شوند.

نظر شما