شناسهٔ خبر: 66553701 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت:

پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان سال وارد فاز اجرایی خواهد شد

فرهاد احمدی گفت: طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در دی ماه سال گذشته انجام و در کمتر از سه ماه مناقصه اولین بخش این پروژه برگزار شد. تا نیمه اول سال جاری بخش دوم آن نیز به مناقصه گذاشته خواهد شد. پیش‌بینی میکنیم که تا پایان سال طراحی این پروژه به اتمام برسد و وارد فاز اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با حضور در نشست خبری سیاست‌های راهبردی شرکت ملی مهندسی گفت: وظیفه ما اجرای کلیه پروژه‌های پایین دست صنعت نفت از جمله احداث پالایشگاه، پتروپالایشگاه، اسکله و مخازن است. شرکت فنی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر طراحی و ساخت خطوط لوله نقش اساسی در تامین انرژی کشور داشته است.


وی افزود: کلیه پالایشگاه‌ها از خدمات مهندسی و دانش فنی این شرکت در بازسازی و نوسازی از استاندار‌های این شرکت بهره برده‌اند.


احمدی در ادامه گفت: ما با رویکرد صدور خدمات فنی، شرکت پیشرو در تعمیرات پالایشگاه‌ها از جمله پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا هستیم. ما در پروژه پالایشگاه ونزوئلا چند اقدام اساسی از جمله اقناع طرف مقابل در استفاده از استاندار‌های ایرانی در طراحی پروژه، صادرات تجهیزات و خدمات و ایجاد بازار کار برای آن‌ها انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در رابطه با دانش فنی مورد استفاده در کشور گفت: اخذ دانش فنی و لیسانس که توسط شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا صادر می‌شد، امروزه در بزرگترین پروژه پتروپالایشگاهی کشور به نام شهید سلیمانی توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت رقم خورده است.


وی در ادامه درباره پتروپالایشگاه شهید سلیمانی عنوان کرد: طراحی این پتروپالایشگاه در دی ماه سال گذشته انجام شد و در کمتر از سه ماه مناقصه اولین بخش این پروژه انجام شد. تا نیمه اول سال جاری بخش دوم آن نیز به مناقصه گذاشته خواهد شد. پیش بیینی میکنیم که تا پایان سال طراحی این پروژه به اتمام برسد و وارد فاز اجرایی شود.


احمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته فراز و نشیب‌هایی در تامین مالی پروژه وجود داشت اظهار کرد: علیرغم جاری نشدن منابع مالی در زمان مقرر، چند اتفاق مهم از جمله پیشرفت ۵۰ درصدی در احداث خطوط لوله و مخابرات، دفن ۱۳ کیلومتر خطوط لوله و ۳۲ درصد پیشرفت در پروژه پتروپالایشگاهشی شهید سلیمانی داشتیم.

وی در پایان درباره پروژه‌های این شرکت در سال جاری گفت: تا پایان سال جاری، ۹ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. اولین پروژه احداث خط لوله تبریز_ ارومیه است که تا پایان اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید. پروژ بعدی نیز بهره‌برداری از هفت واحد فرآیندی است که تا تیرماه به اتمام می‌رسد. اگر اختلالی در تامین مالی ایجاد نشود، تقریبا هر دو ماه یک پروژه به اتمام می‌رسد.

نظر شما