شناسهٔ خبر: 66551722 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سند دار شدن ۹۹/۵ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : ۹۹/۵ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی کشور معادل ۱۳۵ میلیون هکتار دارای سند شدند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حسن بابایی در سفر به گرمسار با بیان اینکه در حوزه اعطای سند‌های کشاورزی، ملی و روستایی  فعالیتی جهادی در کشور در حال انجام است گفت :   بیش از ۵۴ درصد از اراضی کشاورزی کشور سند دار شدند که  از این میزان برای حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حد نگاری شده است .

بابایی گفت: در حوزه طرح نهضت ملی مسکن یکی از وظایف اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی بود که این سازمان مکلف شد به محض اعلام اراضی مازاد اقدام به صدور سند  کند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  همچنین در حوزه قیمت گذاری خدمات دفاتر اسناد رسمی گفت : دهر سال با توجه به تورم هزینه ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی تغییر می کند ولی امسال در این زمینه هنوز  جمع بندی انجام نشده است  و از آنجا که بر اساس در ماده ۵۴ این قانون ، ارائه هیچ خدماتی در دفاتر اسناد رسمی تاکنون افزایش قیمت نداشته ، در صورت مشاهده برخورد خواهد شد .
بابایی در ادامه از الکترونیکی شدن صدور اسناد از ماه آینده خبر داد و افزود: با این اقدام  از جعل اسناد پیشگیری شده و دیگر هیچ سند تک برگ و کاغذی وجود نخواهد داشت.
وی در ادامه گفت: در حوزه نظارت بر دفاتر اسنادر سمی نیز با ایجاد دسترسی‌های لازم برای بازرسان ، نظارت الکترونیکی و هوشمند در دست اجراست.

<div id="video-display-embed-code_11088965"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4227806/11088965?width=600&height=350"></script></div>

 

 

نظر شما