شناسهٔ خبر: 66551209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

معلمان معمار آینده هستند

حشمتیان با بیان اینکه معلمان معمار آینده هستند، گفت: معلمان با علم و آگاهی زمینه ساز موفقیت‌های بزرگ هستند و با تعلیم و تربیت نونهالان، آینده کشور را می‌سازند.

صاحب‌خبر -

 فرشته حشمتیان در ستاد ملی روایت پیشرفت، در آیین استانی گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محبوب، آیت الله مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمی پیشه انبیاء الهی است و همان طور که پیامبران پیام آور خداوند تبارک و تعالی برای آدمیان بودند، معلمان نیز هدفی مشابه و مقدس دارند.

مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش رسالت معلمان را شنوا کردن گوش‌ها و بینا ساختن چشم‌ها دانست و اظهار داشت: معلم راهنمای کشف گنجینه‌های علم و معرفت است و همان کیمیاگری است که با اکسیر دانش، مس وجود آدمی را به زر تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه معلمان در واقع معمار آینده هستند، گفت: معلمان با علم و آگاهی زمینه ساز موفقیت‌های بزرگ هستند و با تعلیم و تربیت نونهالان، آینده کشور را می‌سازند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موارد انتظار از معلمان این است که احساس هویت ایرانی و اسلامی را در کودکان و نوجوانان زنده نگه دارند تا کودکان و نوجوانان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

حشمتیان همچنین گفت: اثرگذاری و اثربخشی جامعه فرهنگیان باید به نحوی باشد که سایر اقشار جامعه از شان معلمین دفاع کنند.

وی آموزش و پرورش را مسئول تربیت نسل آینده و توانمندکردن دانش آموزان برای پذیرفتن مسئولیت در آینده برشمرد و اضافه کرد: مردم می‌بایست در ارتقای آموزش و پرورش نقش آفرینی کنند که یکی از کار‌های اساسی و اصلی آموزش و پرورش مردمی سازی آن با بهره گیری از خانواده هاست.

معلمان معمار آینده هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این آیین گفت: اعتلای فرهنگ عمومی تکریم معلمان کوشا، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه و تقویت جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه و مدارس، از اهداف برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم است.

هاشم ناظمی‌جلال از اجرای این برنامه شناسایی معلمان نمونه در ۴ سطح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری خبر داد و افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان در این برنامه شرکت کردند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد به مرحله شهرستانی راه یافته و ۵۱ نفر نیز موفق به راه یابی به مرحله استانی شدند.

ناظمی‌جلال به برگزیده شده معلمان نمونه در سطح کشور و استان نیز پرداخت و گفت: آقای آرمان حسنی از منطقه زیویه، به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد و ۳ فرهنگی دیگر نیز منتخب استانی برنامه شناسایی معلمان نمونه شدند.

وی همچنین به عوامل کیفیت بخشی نیز اشاره کرد و گفت: ۶ نفر از فرهنگیان کردستان به عنوان عوامل نمونه کیفیت‌بخشی در سطح استان معرفی انتخاب شدند.

ناظمی جلال به رویکرد متفاوت وزارت آموزش و پرورش در برنامه شناسایی معلمان نمونه نیز پرداخت و گفت: امسال برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم و شناسایی معلمان نمونه با محوریت خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است.

در ادامه این آیین، گروه موسیقی هنرستان ماموستا هژار و دکلمه دانش‌آموزی به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.

در پایان برنامه از معلم نمونه کشوری، معلمان نمونه استانی، پیشکسوتان نمونه فرهنگی، معلمان نمونه جهادگر و نیز دو مربی افتخارآفرین کردستانی که به همراه تیم والیبال دانش آموزان قهرمان جهان شدند، تقدیر به عمل آمد.

نظر شما