شناسهٔ خبر: 66549716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران:

مقدمات لایحه جامع وکالت در حال تدوین است

وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران: وزیر دادگستری درباره کاهش هزینه مردم و اشتغال پذیرفته شدگان آزمون وکالت گفت: پیش بینی قرار است انجام شود که وکالت در بسیاری از دعاوی اجباری شود. هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت باید جبران شود، این اتفاق موجب بهبود وضعیت درآمدی و تضمین شغلی وکلای دادگستری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین حسین‌رحیمی وزیر دادگستری در پایان نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اصلاحات ویراشی در قانون جرایم راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار دادیم. طبق اصلاحاتی که در دستور کار دادیم، جرایم ریالی تخلفات حادثه‌ساز، مانند سبقت ممنوع در جاده‌های یک طرفه، عبور از چراغ قرمز  و همچنین رانندگی در حالت نامتعارف از جمله این جرایم هستند که چندین برابر افزایش یافته است. 

وزیر دادگستری درباره برخورد و ضرورت بازرسی از کم‌فروشی و گران‌فروشی‌ها گفت:  با تصمیمات وزارت صمت   پست قائم مقامی در امور بازرگانی ایجاد شده که کنترل بر شرکت‌ها، کارخانجات و خرده‌فروشی‌ها شدت می‌گیرد و سازمان تعزیرات هم جریمه‌ها را سنگین کرده اما باید نظارت هم داشته باشد با قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی، همکاری خواهد داشت. 

رحیمی درباره لایحه جامع وکالت گفت:‌ مقدمات این لایحه در قوه قضاییه و وزارت دادگستری در حال تدوین است. 

وزیر دادگستری درباره کاهش هزینه مردم و اشتغال پذیرفته شدگان آزمون وکالت گفت: پیش بینی قرار است انجام شود که وکالت در بسیاری از دعاوی اجباری شود. هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت باید جبران شود، این اتفاق موجب بهبود وضعیت درآمدی و تضمین شغلی وکلای دادگستری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما