شناسهٔ خبر: 66548948 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیازمند اراده جمعی برای ترمیم زخم‌های کهنه بر پیکر مساجد هستیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد استان‌ها گفت: باید تکلیف برخی زخم‌های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد استان‌ها (عهد خدمت)، گفت: در شرایطی که ما غصه دار وضعیت برخی مساجد در کشور هستیم، بسیاری از مساجد موفق در کشور واقعا ستودنی هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در بنیاد هدایت، هم کار راهبردی و هم تحلیلی و هم رصدی در حوزه مساجد انجام داده ایم و توفیقات هزاران مسجد در کشور را باید روایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، باید تفاوت و تحول در همه عرصه‌ها رقم بخورد، افزود: این امر در عرصه مساجد، مستلزم کار جدی، راهبردی، رصدی، پشتیبانی هوشمند و مؤثر است و این هم افزایی و اراده‌های به هم پیوند خورده در قرارگاه ملی مسجد، به تقسیم کار واضح نیاز دارد و باید تکلیف برخی زخم‌های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشیم.

وی گفت: به تحولی، تغییردهنده مناسبات اجتماعی - در حوزه مسجد نیاز داریم و سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه در تقسیم کار ملی و در حوزه مساجد مسئولیت و وظیفه پیدا کند، با جدیت و اخذ قوت، به سرانجام خواهد رساند.

نخستین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد در استان‌ها با عنوان «عهد خدمت» با حضور رؤسا، معاونان و مدیران ارشد ستادی و استانی نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مساجد، از صبح امروز در جوار حرم مطهر حضرت ثامن الحجج، امام رضا (ع) برگزار شد.

در گردهمایی یکروزه «عهد خدمت» که با حضور معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد و رؤسای مراکز رسیدگی به امور مساجد، به همراه جمعی از مدیران ارشد ستادی و استانی در مشهد برگزار شد، درخصوص اقتضائات شکل گیری «قرارگاه ملی مسجد»، تقسیم کار ملی و هم افزایی برای ارتقای تراز پشتیبانی از عمران معنوی و مادی مساجد در کشور  بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما