شناسهٔ خبر: 66544606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تعداد داوطلبان جوان هلال احمر به ۳ میلیون نفر رسید

رییس جمعیت هلال احمر گفت: گذشته ۴۶۰ هزار نفر داوطلب با  سازمان داوطلبان جوان همکاری می کردند و امروز   ۳ میلیون  با سازمان هلال احمر همکاری می کنند. رییس جمعیت هلال احمر گفت: گذشته ۴۶۰ هزار نفر داوطلب با  سازمان داوطلبان جوان همکاری می کردند و امروز   ۳ میلیون  با سازمان هلال احمر همکاری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ هلال احمر امروز چهارشنبه 19اردیبهشت با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی،  پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر،یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر و حجت الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر  برگزارشد.   

پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در این همایش اظهار کرد: هلال احمر  در شش برنامه توسعه  هیچ حکمی نداشت اما با توجه مجلس و رییس مجلس چهار حکم در برنامه هفتم دیده شده است. 

وی افزود: در گذشته ۴۶۰ هزار نفر داوطلب با  سازمان داوطلبان جوان همکاری می کردند و امروز   ۳ میلیون  با سازمان هلال احمر همکاری می کنند  که این جوانان دارای روحیه جهادی و ایثار هستند. طرح سحر در حوادث متروپل، سیل پاکستان، ترکیه استفاده شده است. در طرح یاس هم بانوان سرپرست خانوار توانمند و  بازار کار خود را ایجاد کردند. 

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد:باشگاه باور کار رسانه ای است که مجمع های مختلف در آن حضور دارند. سازمان داوطلبان  یک حلقه وصل نسبت به کمک های مردمی و افراد نیازمند است. برای اولین بار در سیل سیستان و بلوچستان نهاد های دیگر به کمک آمدند و به عنوان زیر مجموعه هلال احمر کمک رسانی کردند. 
کولیوند گفت: امروز پایگاه های هلال احمر تکمیل است و در گذشته حقوق نیروهای هلال احمر یک‌میلیون و دویست هزار تومان بوده است اما هم اکنون علاوه بر افزایش حقوق بیمه هم هستند. 
وی بیان کرد: در گذشته ۱۰ بالگرد فعال بوده است و هم اکنون پایگاه های هوایی گسترش یافته است.  هم اکنون ۳۰۰ آمبولانس خریداری کردیم و در حال تجهیز است. ۶۰۰ خودرو ی نجات را ترخیص کردیم که مشکلات زیادی داشت اما با هماهنگی با دولت ترخیص شد و در چند روز آینده به ناوگان اضافه می شود. هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دیگر مهر و ابان ماه به هلال احمر اضافه خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد:  ۲۰۰ مرکز توانبخشی داریم که ۱۵ مرکز درمانی در خارج از کشور داریم،  هلال احمر اعضای بدن مصنوعی هوشمند تولید کرده ایم و در حوزه  دارو ، داروهایی کم در کشور وجود دارد را تولید می کنیم و نمی گذاریم نسخه ای بدون دارو از داروخانه ها خارج شود. همچنین تولید داروهای گیاهی و سنتی به خدمات هلال  احمر اضافه می شود.
کولیوند اضافه کرد: هدف امسال ما  هوشمندسازی، گسترش  پایگاه ها، ساماندهی نیروهای هلال احمر است و تا کنون پژوه های  پژوهشی خوبی صورت گرفته است و کتاب هایی چاپ شده است. ما امسال برای اولین بار به صورت بین المللی کنگره گرامیداشت شهدای امدادگر برگزار میشود. 
وی خاطر نشان کرد: نقش خواهران در هلال احمر چشمگیر است. آخرین مجمع در نجف برگزار شده است.

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر در این نشست اظهار کرد: هفته هلال احمر در ۲ می سالگرد تشکیل صلیب سرخ است و هم اکنون صد و دومین سالگرد تشکیل هلال احمر است. هم اکنون در موقعیت زمانی کنارهم  جمع شده این که فلسطین به مدت ۷ ماه خورد حمله رژیم غاصب اسرائیل قرار گرفته است. 
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت:  امید و نشاط ، توجه به مردم، مودت، مشارکت مردمی نتایج عملکرد  هلال احمر بوده است. از روز اول  هفته هلال احمر که به نام امداد و نجات و مشارکت مردمی نامگذاری شده است، در ورودی های متروی تهران نمایشگاه عکسی از عملیات برگزار شد. همچنین نمایشگاهی از دستاورد ها و توانایی های هلال احمر برگزار شد. 
وی شهید علی لندی به عنوان مصداق و الگو ایثار دانست و گفت : کنگره ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر برگزار شد. بیش از ۶۰ میلیارد تومان کمک برای مردم فلسطین و  حدود ۶۲ میلیارد تومان کمک برای  افراد سیل زده سیستان و بلوچستان از سوی مردم جمع آوری شده است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما