شناسهٔ خبر: 66543644 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس امدادرسانی سازمان ملل:

درگیری در غزه در مقطع حساس دیگری قرار دارد

رئیس امدادرسانی سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه نسبت به اقدامات نظامی اسرائیل در شهر رفح در جنوب غزه ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

مارتین گریفیث، رئیس امدادرسانی سازمان ملل  در بیانیه‌ای گفت: "درگیری در غزه در مقطع حساس دیگری قرار دارد. آخرین دستورات اسرائیل برای تخلیه و عملیات زمینی آنها منجر به مرگ و آوارگی بیشتر خواهد شد. "

اظهارات وی پس از آن بیان شد که نیرو‌های اسرائیلی دستور تخلیه فلسطینیان در شرق رفح را صادر کردند، اقدامی که به طور گسترده به عنوان مقدمه‌ای برای حمله طولانی مدت اسرائیل به این شهر تلقی می‌شود، جایی که حدود ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در آن زندگی می‌کنند.

اوایل روز سه‌شنبه، ارتش رژیم صهیونیستی کنترل گذرگاه مرزی رفح را که غزه را به مصر متصل می‌کند، به دست گرفت و تمام تردد‌ها را مسدود کردند.

گریفیث افزود: "غیرنظامیان باید محافظت شوند و نیاز‌های اولیه آنها برآورده شود، چه جابجا شوند و چه بمانند. کسانی که تخلیه می‌شوند باید زمان کافی برای انجام این کار و همچنین یک مسیر امن و مکانی امن برای رفتن داشته باشند. "

او گفت که تیم‌های سازمان ملل هنوز در رفح هستند، جایی که بیش از ۱ میلیون نفر از جمله ۶۰۰,۰۰۰ کودک در آنجا باقی مانده اند.

اسرائیل نوار غزه را به تلافی حمله ۷ اکتبر حماس بمباران کرده است. به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، از آن زمان تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار و ۸۰۰ فلسطینی در غزه شهید شده اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها زن و کودک بوده اند و ۷۸ هزار و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

به گفته سازمان ملل، پس از گذشت هفت ماه از حمله اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه در ویرانه‌ها قرار دارد و ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان محاصره فلج کننده غذا، آب سالم و دارو سوق داد.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما