شناسهٔ خبر: 66542962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: نیمی از مدارس متوسطه کرمانشاه به مهارت‌آموزی اختصاص داده می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: با هدفگذاری خوبی که در حوزه آموزش و پرورش استان اتفاق افتاده است امیدواریم تا ۲ سال آینده ۵۰ درصد مدارس متوسطه ۲ را در استان کرمانشاه به مهارت آموزی اختصاص دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدطیب صحرایی شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: این مهارت آموزی در حال حاضر نیاز واقعی جامعه است که می تواند یک گشایش بسیار خوب برای زندگی واقعی فرزندان این مرز و بوم باشد که شاید اگر این امر سال ها قبل اتفاق می افتاد امروز قسمتی از مشکل اشتغال استان زودتر مرتفع می شد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۴۶۴ مدرسه با ۱۳ هزار و ۷۵۱ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه معلم توانمند و پیشرو قطعا باید روشنفکر باشد افزود: اگر می خواهیم معلمان ما مرجعیت و جایگاه خودشان را محفوظ بدانند باید پیشرو و توانمند باشند و هر اندازه جامعه فرهنگی در این زمینه جلوتر باشد دانش آموزان ما انگیزه و حرکت بهتری را خواهند داشت.

وی اظهار کرد: سال هاست ترجمه های مختلفی را از روشنفکری شنیده و خوانده ایم ولی فرد روشنفکر بنابه تعریف شهید مطهری باید دو ویژگی مهم را داشته باشد که یک آگاهی و اشراف به زمانه خود و دیگری آگاهی و اشراف به دین خود است که اگر هر کدام از اینها نباشد جایگاه وی جایگاهی برازنده نخواهد بود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: اگر می خواهیم یک جامعه خوب و پیشرو در کرمانشاه شکل بگیرد و معلمان ما پیشتاز آن باشند درخواست من این است که جامعه فرهنگی و معلمان استان نمادهای تمام عیار این مساله هستند.

صحرایی با بیان اینکه دانش آموزان ما باید معلمانی را ببینند که پیشرو و توانمند بوده و به دین خود آگاهی کامل و به زمانه خود نیز اشراف و مسلط باشند یادآور شد: خوشبختانه این مهم در جامعه فرهنگی ما هست ولی تلاش مدیران و مسوولان آموزش و پرورش استان باید دایما بر این مساله متمرکز شود تا جایگاه های خوبی که کسب شده محفوظ مانده و دانش آموزان این فضا را از معلمان خود فراگیرند.

وی تاکید کرد: باید فرزندان مان را برای زمان خودشان تربیت کنیم یعنی فرزندان امروز ما باید بدانند شهیدانی مانند تهرانی مقدم ها چگونه خواستن را به توانستن تبدیل کردند و چگونه این ایران عزتمند خواست مردمی بوده که پای آن ایستاده و به آن رسیدند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: درخواست من این است که فرزندانمان را برای زمان خودشان با انگیزه و امید رشد و پرورش داده و تلاش کنیم تا فرزندان ما استوارانه میهن شان را شناخته و هویتی قوی داشته باشند.

تشکیل کارگروه ویژه اشتغال به دستور رییس جمهور در کرمانشاه

صحرایی با بیان اینکه دغدغه بیکاری در استان در این ایام بیشتر در افکار عمومی رد و بدل می شود گفت: ما در استان کرمانشاه سال هاست که می خواهیم آمار اشتغال را افزایش و سطح بیکاری کاهش پیدا کند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: راهکارهای مختلفی برای رفع این مشکل انتخاب و عملی شده است ولی شجاعت و جسارت و مسوولیت پذیری آن است که وضعیت موجود را دانسته و برای درمان آن مجدانه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه با حرکت فعلی و ضرب آهنک کنونی شاید کارگشایی از مسایل استان به ویژه در حوزه اشتغال جهشی را بخود نبیند افزود: در همین راستا در جلسه مشترک هیات دولت و استانداران، درخواستی را به شخص رییس جمهور ارایه دادم مبنی بر اینکه یک کارگروه ویژه با اختیارات بیشتر، مساله اشتغال در چند استان کشور از جمله کرمانشاه پیگیری شود که خوشبختانه پذیرفته شد و برهمین اساس در اسرع وقت دبیرخانه این کارگروه را در استان تشکیل دادیم.

صحرایی ادامه داد: پیرو همین دستور درخواستی را نیز در این زمینه برای شخص معاون اول رییس جمهور ارسال کردیم تا با فعالیت این کارگروه و حل مشکلات اشتغال با تمرکز ویژه در استان تصویری زیبا برای آینده استان ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم نماینده معلمان نمونه و نماینده عوامل اجرایی نمونه آموزش و پرورش استان نیز به مناسبت روز معلم مطالبی را بیان کردند.

تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی، معلمان پیشکسوت و بازنشسته و معلمان نمونه استانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

نظر شما