شناسهٔ خبر: 66542569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام دعوتی:

نتانیاهو هلاک‌کننده رژیم صهیونیستی خواهد بود

پژوهشگر قرآنی با تأکید بر اینکه قدرت و سلطه امت بنی‌اسرائیل از دولت سلیمان نبی(ع) در راه ظلم و ستم به خودشان، سایرین و همسایگان ختم شده است، گفت: مطئمن باشید نتانیاهو، هلاک‌کننده رژیم صهیونیستی خواهد بود که خداوند بر آنها مسلط کرده است و جمع شدن اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به اراده خداوند برای نابودی آنها است و انگلستان و آمریکا صرفا ابزار و وسیله هستند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفتح دعوتی، نویسنده و پژوهشگر قرآنیحجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفتح دعوتی، نویسنده و پژوهشگر قرآنی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به پیشینه بنی‌اسرائیل و یهود براساس استنادات تاریخی و قرآنی پرداخت و گفت: قرآن کریم بارها در جای جای مصحف شریف به نعمت های الهی بر قوم یهود و نزول کتاب و بعثت پیامبران اشاره و تأکید کرده است که آنان به جای متابعت از پیامبران بر ضد آنان شورش و آنان را تکذیب کردند و گروهی را کشتند و در نهایت راه خلاف و انحراف را انتخاب کرددند.

وی اشاره کرد: آنان پس از حضرت موسی(ع) به مدت چندین قرن آواره بودند و حکومتی نداشتند تا آنکه حضرت داوود(ع) و سلیمان نبی(ص) برای آنها حکومت تشکیل دادند و دارای مرکزیت، قبله و کتاب شدند و جناب سلیمان، هیکل مقدس را ساخت و آن را قبله و محل عبادت قرار داد اما یهودیان با همین ساختن هیکل نیز مخالفت کردند. در هر حال بنی‌اسرائیل با حضرت داوود(ع) و سلیمان نبی(ص) نیز به سختی به مخالفت ایستادند و به آنان نسبت کفر، بت‌پرستی، ظلم و استبداد دادند، به مانند منافقان که مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی کردند فلذا بخشی از بنی‌اسرائیل  در زمان حضرت داوود(ع) و سلیمان(ع) به مصر پناهنده و آماده شدند تا با کمک فرعون مصر، حکومت سلیمان را سرنگون کنند اما تا زمانی که سلیمان نبی(ص) حیات داشت، فرعون مصر به آنان اجازه بازگشت نداد.

وی ادامه داد: آنان در آنجا آماده شورش شدند... و هنگامی که سلیمان نبی(ص) فوت کرد، آنان برگشتند و به تبلیغات بر ضد سلیمان پرداختند و او را مستبد، مشرک، بت‌پرست و کافر خواندند. 10 قبیله از یهودیان به آنان پیوست و کشت و کشتار به راه انداختند و ممکلت را تجزیه کردند. تنها دو قبیله بر سر احکام تورات و شریعت موسی باقی ماندند و 10 قبیله دیگر اعلام کردندکه قیام حضرت موسی(ع) یک اشتباه خطرناک بود. درگیری با فرعون غلط بود. خروج از مصر، آغاز بیچارگی ما بود که تاکنون ادامه دارد. ما به سرزمین بلا و سرزمین عار و ننگ آمده‌ایم. اشتباه دیگر عبادت یهوه و پرستش خدا و قبول تورات بوده است. 

این پژوهشگر قرآنی بیان کرد: این 10 قبیله بنی‌اسرائیل، مرکزی را در برابر اورشلیم و هیکل سلیمان به عنوان «شکیم» ساختند و بت بعل را به جای خدا مورد عبادت و پرستش قرار دادند و عبادت خدا و مراسم شریعت را ممنوع کردند و مراسم بت‌پرستان را ترویج کردند و پیامبران، ناصحان و پیروان الیاس پیامبر را ده ده و صد صد کشتند مانند آنچه آتا تورک بنام اصلاحات انجام داد و شریعت را به زعم خودشان مانند رضاخان منسوخ کردند.  قرآن به این مرحله اشاره می‌فرماید «أَتَدعُونَ بَعلا وَتَذَرُونَ أَحسَنَ ٱلخالِقِينَ؛ آیا بت بعل را می‌خوانید و عبادت می‌کنید و الله خدای ابراهیم و اسحق و یعقوب را رها می‌کنید».

دعوتی تأکید کرد: اینها با تکیه به فرعون مصر (شیشق) با ملت خودشان، همسایگان، اورشلیم و دیگران چنان بدرفتاری کردند که همگی برای از بین رفتن آنها متحد شدند. در قاموس مقدس (شرح تورات و انجیل) نام آنها «اسباط مفقوده»  آمده است یعنی کسانی که در تاریخ گم شده‌ا‌ند که آشوری‌ها آنها را از بین بردند و قلع و قمع کردند.

ظلم و ستم یهود به دیگران

وی با تأکید بر اینکه این قوم با اتکای به فرعون مصر به دیگران ظلم و ستم روا می‌داشتند، تصریح کرد: در دوره‌ای که فرعون نیز ضعیف شد و توان و یارای کمک به این قوم از بنی‌اسرائیل را نداشت، آشوریان آنها را مورد هجوم قرار دادند و آنها را از بین بردند همانطور که در قرآن آمده است «مِنَ الْمُحْضَرِينَ». این دوران حضرت داوود(ع) و سلیمان(ع) است که اینان خون به دل این دو بزرگوار کردند. اما اکنون از سر تزویر ودروغ هوادار ستاره‌ داوود شده‌اند.

دعوتی به بت‌پرست شدن دو سبط باقی مانده از بنی‌اسرائیل نیز اشاره و اظهار کرد: خداوند به ظلم و ستم این دوسبط نیز در قرآن کریم اشاره کرده است در واقع آنان قرن‌ها آواره بودند و همین که به قدرت رسیدند سر به طغیان گذاردند و از خدا بی‌خبر شدند و خودشان را قوم برتر خواندند  و به خودشان، به مردم و همسایگان ظلم کردند و دوست و دشمن را رنجاندند و پیامبران را کشتند و ارّه کردند و هر پادشاهی که آمد از پادشاهان گذشته بدتر کرد. نهایتا پیمان خود را با بابل ‌شکستند و به آنان خیانت کردند.

این پژوهشگر قرآنی اضافه کرد: به گواهی تاریخ، بخت‌النصر که پادشاه قدرتمندی بود، ابتدا با بنی‌اسرائیل سازش کرد و پیمان بست و آنها را یاری داد، اما بنی‌اسرائیل خیانت کردند و با حاکم مصر درصدد فتح بابل برآمدند. لذا بخت‌النصر روانه اورشلیم شد و انتقام گرفت و تمام شهر و دیار آنها را ویران کرد و آنها را پراکنده ساخت و بنی‌اسرائیل فرار کردند و هیچ کجا این قوم خطاکار را به دلیل سابقه بدی که داشتند راه ندادند چیزی که در انتظار صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: بخت‌النصر تعدادی از بنی‌اسرائیل را به عنوان کارگر به بابل برد و آنها 70 سال(سه نسل) در زندان بابل بودند تا اینکه در بابل، پیامبرانی برای آنها مبعوث شد و توبه کردند. خداپرست شدند و دوباره به شریعت موسی برگشتند و مورد لطف خداوند قرار گرفتند و خداوند دولت و شوکت آنها را به آنها بازگرداند که در قرآن با کلمه «رجعت» آمده است یعنی آنها را به سرزمین خودشان بازگرداند.

دعوتی تأکید کرد: بازگرداندن یهود به سرزمین اورشلیم توسط حمله کوروش به بابل و پس از آزادی یهودیان انجام شد و کوروش آنها را به اورشلیم که ویران شده بود، بازگرداند و اورشیلم را با پول‌های سلطنتی هخامنشی آباد کرد. اموالشان را به آنها بازگرداند و معبد آنها را بازسازی کرد. حتی چندین پادشاه با دستور کوروش و پس از وی بر روی ساختن هیکل سلیمان، و اورشلیم و دیوارهاو استحکامات آن کار کردند تا آبادانی در آنجا حاکم شد. در واقع این قوم از بنی‌اسرائیل به دست ایرانیان از ذلت و خفت، نجات پیدا کردند و در حالی که یار و یاوری نداشتند دوباره در اورشلیم حکومت یافتند و ایرانیان آنان را نجات دادند تا هنگامی هم که ظالم شدند آنان را سر جایشان بنشانند تا آنکه خنداند هم او بگریاند «أَضْحَکَ وَ أَبْکی».

این پژوهشگر قرآنی با اشاره به بدرفتاری این قوم بنی‌اسرائیل با ایرانیان با وجود بازگرداندن حکومت به آنها به گواه تاریخ، اضافه کرد: این دو سبط از بنی‌اسرائیل پس از دستیابی به حکومت بعد از سلیمان نبی(ص)، به قدرت بابل تکیه کردند به طوری و به بیگانگان پیوستند و همان بیگانگان بلای جان ایشان شدند که اشعیاه ‌نبی(ع) گفت همان بابل زندان آنها خواهد شد. یعنی دوباره بنی‌اسرائیل، پس از دستیابی به حکومت به یاد ظلم و ستم گذشته افتادند، و آن را در راه باطل مصرف کردند، طغیان و عصیان کردند و به کشتار پیامبران و تکذیب آنها پرداختند.

یهود خود را متصل به کشورهای غربی و آمریکا می‌کرد

وی ادامه داد: سپس آنها خود را به حکام روم متصل و آویزان کردند به مانند اکنون که رژیم صهیونیستی خود را به آمریکا متصل کرده است و به ظلم و ستم  اقدام کردند به طوری که بنابر مستندات قرآنی، امت بنی‌اسرائیل برای مبارزه با مسیحیان گودال‌های آتشی افروختند و سوزاندن مسیحیان را تماشا می‌کردند «هُمْ عَلى‌ ما يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ». امت بنی‌اسرائیل اینگونه بشری هستند همانطور که آنها را قرآن خطاب به اصحاب اخدود می‌کند «قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ *النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ» اینان گودال‌های بزرگ کندند و در آن‌ها آتش افروختند و مؤمنان بی پناه را در آن افکندند و خود به نظاره پرداختند. 

دعوتی تصریح کرد: یهودیان معتقدند همگی، اهل بهشت و قوم مختاری هستند که مردم همه برای خدمت به آنها خلق شده‌اند و حیوانات، انسان نما هستند و اگر مردم را بکشند، اموالشان را ببرند و بدزدند، مسئولیتی بر آنها نیست. یهودیان آویزان و متصل به قدرت‌های استکبار و ظالمان برای ظلم و ستم به سایرین هستند و در قبال اقدامات و دستیابی به اهداف خود پول و رشوه نیز می‌پردازند.

این پژوهشگر قرآنی ادامه داد: اینان با حکام روم این چنین بودند حضرت عیسی را به زعم خودشان با اهدای رشوه و هدایا توسط پیلاطس حاکم روم بر صلیب آویختند، حضرت زکریا(ع) و یحیی(ع) را برای خشنودی بیگانگان کشتند (مانند آنچه سران عرب وشاه مرتکب می‌شدند در قتل مردم) و اما به زودی مردم روم و بسیاری از بنی‌اسرائیل و سایر اقوام، مسیحی شدند و به اندازه‌ای مسیحیت در روم ریشه پیدا کرد که کنستانتین یا قسطنطنین نیز مسیحی شد لذا قدرت به دست مسیحیانی که روزی یهودیان آنها را در آتش سوزاندند، رسید و کشتار یهودیان و بیرون کردن آنها از فلسطین شروع شد و تیتوس پسر امپراتور روم به دستور پدرش مأموریت یافت فلسطین را از یهودی ها پاک کند و عده‌ای از یهودیان به مصر و برخی به ایران و برخی دیگر به حجاز رفتند یعنی پس از اینکه ظلم قوم یهود ثابت شد خداوند انتقام گرفت و این قوم پراکنده شدند کاری که امروز با تأییدات احمقانه کاخ سفید درحال وقوع است. 

وی ادامه داد: از سال ۷۰ میلادی تا اخیرا که دولت اسرائیل تشکیل شده است، یهودیان در سرزمین‌های‌ غربت توسط تیتوس پراکنده بودند و بدبختی و قتل عام گریبان‌گیر آنها شد، اینان در این 10 یا 20 قرن در حلبی‌ آبادها زندگی می‌کردند و هر اتفاق شومی که در شهرهای مختلف رخ می‌داد، مردم به یهودیان (به دلیل کارهای زشت و ستم‌هایی که به دیگران روا داشتند) نسبت می‌دادند و آنها را به قتل می‌رساندند.

 این پژوهشگر قرآنی با تأکید بر اینکه مسیحیان در قرون متمادی، یهودیان را قاتل حضرت عیسی(ع) می‌دانستند، اظهار کرد: به طوری که مسیحیان در کلاس‌های درس خود با میخ و صلیب به شاگردان آموزش می‌دادند که یهودیان، دست و پای حضرت مسیح(ع) را با میخ به دیوار کوبیدند و چه و چه. به این طریق، یهودی‌کشی و نفرت از یهود، در طول قرون باب شد.

دعوتی ادامه داد: یهود در دوران بعثت پیامبر اکرم(ص) نیز آویزان و متکی به قریش و ابوسفیان شدند اما این دوران نیز در اندک زمانی، تغییر کرد و ورق برگشت و تعداد مسلمانان روز به روز افزایش یافت و ابوسفیان نیز مسلمان شد و در آن هنگام یهود در اقلیت قزاز گرفت، و نفرین و بدبختی و گرفتاری گریبان آنان را گرفت.

وی در ادامه سخنانش به بیان انقلاب فرانسه و پیشینه آن و حکومت پاپ و مسیحیان پرداخت و گفت: در جریان انقلاب فرانسه، یهود رشد کرد. سران کشورها و دولت‌ها می‌خواستند راهی به کشورهای اسلامی پیدا کنند. از دوران ناپلئون نیز مطرح شده بود که ما باید در غرب آسیا، جایگاهی داشته باشیم و کشور فلسطین برای این موضوع خوب است تا آنها مخلّ آسایش و ارامش مسلمانان شوند و به دلیل ضدیت و عقبه‌ای که دارند، هیچ اصلاحی بین مسلمانان و یهودی نخواهد شد. از سوی دیگر در نظر داشتند به این طریق یهودیان را از کشورهای خود دور کنند یعنی کشورهای غربی عملا برای نجات خودشان، یهودیان را به کشورهای گسیل دادند.

ماندگاری نسل‌کشی غزه برای پرونده یهود تا پایان دنیا

دعوتی با تأکید بر اینکه یهود تحت نظر انگلستان و آمریکا برای غارت کشورهای اسلامی و سلطه بر آنها و از بین بردن خلافت اسلامی تشکیل دولت داد، اضافه کرد: اسرائیل از خود قدرتی ندارد بلکه دست نشانده انگلستان و آمریکا و سایر کشورهای غربی است و برای کوچک‌ترین کار خود باید از آنها اجازه بگیرد. 

این پژوهشگر قرآنی اضافه کرد: یهود تمام ظلم و ستم‌هایی که در گذشته بر مسیحیان و سایر مردم کردند، اکنون در در حال تکرار همان‌ها هستند. اسرائیل متکی به دولت‌ها و قدرت‌های دیگر است و مردم را هیچ به حساب نمی‌آورد چون بابا بزرگ بالای سرش است و در سایه حکومت‌های غافل، مثل همشه بر تسلحیات اتمی خود و نه خدا می‌نازد.

این پژوهشگر قرآن با تأکید بر اینکه همین اتکا به دیگران و آمریکا، رژیم صهیونیستی را هلاک می‌کند، گفت: اسرائیل این غلط‌کاری‌ها را به اتکای آمریکا انجام می‌دهد مانند اتکای به رومیان در قتل مسیحیان، توکل به قریش و ناچیز شمردن مردم و ... در واقع قطعا رژیم صهیونیستی را اتکای به آمریکا و سایر کشورهای غربی و تسلیحات نظامی اتمی به هلاکت می‌رساند.

وی ادامه داد: اگر صدام با حمایت آمریکا به جنگ علیه ایران اقدام نکرده بود تاکنون قطعا به حیات خود ادامه داده بود. همین کمک و حمایت آمریکا موجب این هلاکت شد. چنانکه شاه نیز با همین حمایت و پشتیبانی آمریکا به هلاکت رسید و به اتکای کندی، کارتر و دیگر غافلان و احمقان به ملت پشت کرد و مطرود دنیا و آخرت شد و راهی جهنم شدند در نزد اربابانش. 

دعوتی تصریح کرد: مطئمن باشید بنیامین نتانیاهو، هلاک‌کننده رژیم صهیونیستی خواهد بود که خداوند او را بر آنها مسلط کرده است، همانطور که در قرآن کریم آمده «و َقُلْنَا مِنْ بَعْدِهِ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ اسْكُنُوا الْأَرْضَ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفًا»، یعنی دسته دسته شما را جمع می‌کنیم برای هلاکت و ضربه نهایی به این سرزمین می‌آوریم به جایی که مرتکب فساد شدید و پیامبران را کشتید. خانه‌ها، شهرک‌ها و کاخ‌هایی که یهودیان ساخته و یا در حال ساخت آن هستند، برای بازگشت فلسطینی‌ها است که یهودی‌ها برای آنان می‌سازند، چراکه اراده خداوند بر این است و به جهت لعنت داوود نبی(ع) و حضرت سلیمان(ع) و لعن پیامبر(ص) و ... که در پی آنها است «لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ».

وی با تأکید بر اینکه هیچ تردیدی نیست حکومت اسرائیل به دلیل وابستگی و اتکای به سایر قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا است، بیان کرد: قتل‌عام و نسل‌کشی در غزه برای پرونده یهود تا پایان دنیا ماندگار است حتی در هنگامی هم که پراکنده شوند، قطعا به دلیل این انگ‌ها و برچسب‌ها، نمی‌توانند زندگی راحت داشته باشند و نمی‌توانند در جمع مردم حاضر شوند و باید در حلبی‌آبادها پنهان شوند. روزی کاخ سفید هم به مردم می‌پیوندد و پا برهنگان فلسطینی در آنجا ساکن می‌شوند، چنانکه بر سر کاخ‌های شاه، کاخ مداین و بیزانس و... آمد. این کارها از خداوند بعید نیست .

اراده خداوند بر نابودی رژیم صهیونیستی

دعوتی تأکید کرد: جمع شدن اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به اراده خداوند برای نابودی آنها است، انگلستان و آمریکا صرفا ابزار و وسیله هستند. آنان به گمان خودشان، یهودیان را برای آقایی کردن، خلافت و ریاست به فلسطین آوردند. اینان یک ظواهری از دنیا را می‌دانند و از پایان کار غافلند «وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ». چندین هزار مستشار آمریکایی غافل، نادان و مغرور که جشن شاهنشاهی را پیشنهاد دادند، آنان نفهمیدند که شاه باید برود و خفه شود.  همان خدایی که در ایران ورق را برگرداند و احدی حتی خود ما هم خبر نیافتیم، خدا قول داده که ورق این ستم گران را برگرداند، نمونه‌اش را هم در برابر چشم همگان به نمایش گذارده است، کسی در عالم نیست که غلبه ملت ایران بدون سلاح و اسلحه و عِدّه و عُدّه را بر شاه سرتا پا مسلح، مورد تأیید همه ستمگران و مستکبران عالم را ندیده باشد.

وی با اشاره به آیه «فَهَل مِن مُّدَّكِر؛ آیا کسی هست که ببیند»، افزود: امروز، روزی نیست که آقای روزولت به توطئه یهودیان هیروشیما و ناکازاکی را نابود کند. اگر این چنین حرکتی در عالم بشود، همین جنبش‌های دانشجویی و مردم صبر نمی‌کنند بلکه تمام کاخ سفید را با خاک یکسان می‌کنند. اکنون دوره آقایی این آدم‌های لوس و از خودراضی تمام شده است. اینان نه با جمهوری اسلامی که با خدا طرف هستند، اینان نمی‌فهمند خدا از کجا ریشه آنان را می‌زند.

این پژوهشگر قرآنی در پایان گفت: جنگ جهانی اول و دوم را یهودیان به راه انداختند. بهودیان هم‌پیمان، هیتلر بودند و به او خیانت کردند و با آمریکا و انگلستان همراه شدند. اکنون نیز همین گونه است. آمریکا و سران برخی کشورها خودشان را خرج یهودیان می‌کنند اما باید بدانید اراده الهی بر نابودی یهود است و راهی برای فرار از این اراده الهی وجود ندارد «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ» اراده الهی بر این است که مستکبران و فراعنه غرق بشوند و پابرهنگان به اوج برسند و برای نابودی و هلاکت آنها همین بس که آمریکا و سایر کشورهای غربی آنها را حمایت می‌کند این برای زسوایی فردای اینان است. اکنون اراده پروردگار دانشجویان را به صحنه آورده است و جهانیان را آگاه کرده است اگر در زمان‌های گذشته طوفان نوح ریشه ظالمان را زد امروز طوفان انسان‌ها ریشه آنان را می‌زند.

انتهای پیام

نظر شما