شناسهٔ خبر: 66541977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

فرهنگ کار و مسئولیت‌پذیری در میان قشر جوان نهادینه شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بر لزوم تبیین و نهادینه کردن فرهنگ کار و حس مسئولیت پذیری در جامعه، خانواده ها و قشر جوان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای تعاونی تامین نیاز صنایع لاستیک و پلاستیک صنوبر کردستان، اظهار کرد: نظام آموزشی و خانواده‌ها باید فرزندان را از دوران کودکی با حس مسئولیت پذیری و فرهنگ کار آشنا کنند.

وی با بیان اینکه مدیون تلاش کارگران در عرصه های مختلف انقلاب هستیم، افزود: کارگرانی که فرهنگ کار را در واحد های کارگری رعایت می کنند و حس مسئولیت پذیری بیشتری دارند، موفق تر و مورد توجه کارفرما قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان، نقش کارفرمایان را در بهبود وضعیت معیشتی کارگران مهم دانست و اضافه کرد: از مهم‌ترین رسالت های وزارت کار توجه به سلامت جسمی. روحی و روانی کارگران است.

پیشکاری ادامه داد: در این راستا وزارت کار مقوله ورزش کارگری را در اولویت کار های خود قرار داده و با ساختن مجموعه های ورزش کارگری و برگزاری مسابقات مختلف نشاط و شادابی را در میان کارگران و خانواده های آنان نهادینه می کند.

در این دیدار اعضای تعاونی تامین نیاز صنایع لاستیک و پلاستیک صنوبر کردستان از اقدامات مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در برگزاری مراسم هفته کار و کارگر در استان قدردانی کردند.

فرهنگ کار و مسئولیت‌پذیری در میان قشر جوان نهادینه شود


وضعیت مشاغل سخت و زیان آور تعدادی از واحد های کارگری استان بررسی شد

شب گذشته همچنین جلسه بررسی وضعیت مشاغل سخت و زیان آور کارگران سد سیازاخ و سد آزاد، پرسنل سازمان همیاری، پرسنل بیمارستان های سنندج و سقز، و تعدادی درخواست متفرقه و بررسی مقدماتی سخت وزیان آور بودن مشاغل کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به ریاست مدیر کل کار کردستان و با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، کارشناس حوزه مشاغل سخت و زیان آور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این جلسه با بیان اینکه وزارت کار توجه جدی به وضعیت اشتغال کارگران و سختی کار آنان در موقعیت های سخت و زیان آور را دارد، گفت: بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام می شود و در صورت دارا بودن شرایط لازم، زمینه برخورداری کارگران این واحدها از مزایای مشاغل سخت و زیان آور فراهم خواهد شد.

نظر شما