شناسهٔ خبر: 66538365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحلیف رئیس جمهور روسیه زیر سایه تنش‌ها با غرب

ولادیمیر پوتین ۷۱ ساله که در انتخابات اخیر روسیه با رای ۸۷ درصدی مردم این کشور پیروز شد، برای پنجمین دوره، در حضور مقامات بلندپایه داخلی و خارجی، برای وفاداری به روسیه و حفاظت از امنیت، منافع ملی و سنت‌های دیرین کشورش سوگند یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  ولادیمیر پوتین ۷۱ ساله که در انتخابات اخیر روسیه با رای ۸۷ درصدی مردم این کشور پیروز شد، برای پنجمین دوره، در حضور مقامات بلندپایه داخلی و خارجی، برای وفاداری به روسیه و حفاظت از امنیت، منافع ملی و سنت‌های دیرین کشورش سوگند یاد کرد. 

<div id="video-display-embed-code_11086627"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4227226/11086627?width=600&height=350"></script></div>


ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبع در کاخ کرملین سوگند یاد کرد و دوره ریاست جمهوری ۶ ساله او بطور رسمی آغاز شد.

مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در کاخ کرملین و با حضور بیش از دو هزار پانصد نفر از عالیرتبه‌ترین مقامات سیاسی، فرماندهان نظامی، شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی، نمایندگان محلس دوما و شورای فدراسیون، اعضای دولت، روسای احزاب سیاسی و نیز مقامات سیاسی کشور‌های خارجی برگزار شد.

پوتین با ادای سوگند در حضور پاتریاک کریل، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه، برای یک دوره شش ساله دیگر در مسند ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین در مراسم تحلیف گفت: روسیه گفتگو با کشور‌های غربی را رد نمی‌کند، اما انتخاب با آنهاست.

ولادیمیر پوتین در سخنانی کوتاه در این مراسم به مردم کشورش اطمینان داد که منافع ملی و امنیت مردم روسیه برای او بیش از هر چیز دیگری ارزش خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه گفت: سرنوشت روسیه را خودمان و فقط خودمان به خاطر نسل امروز و آینده تعیین خواهیم کرد.

پوتین گفت: گفتگو در مورد مسائل امنیتی، ثبات استراتژیک امکان پذیر است، اما نه از موضع قدرت، بلکه فقط در شرایط مساوی.

پوتین افزود: روسیه به همکاری با شرکای خود برای تشکیل نظم جهانی چندقطبی ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه روسیه دورانی دشوار را با عزت پشت سر گذاشت و حتی قوی‌تر خواهد شد، در این راه باید خودکفا و متکی به خود باشیم.

وی تاکید کرد: مسکو از گفتگو با غرب خودداری نمی‌کند و آماده بحث درباره امنیت و ثبات راهبردی است، اما نباید با زبان زور و از موضع قدرت با ما سخن بگویند.

رئیس جمهور روسیه افزود: دشمنان روسیه نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند.

در حالیکه این روز‌ها بحث درباره احتمال ورود نیرو‌های ناتو به صحنه نبرد اوکراین داغ است، برخی مقامات شرکت کننده در این مراسم از پیامد‌های وخیم دخالت غرب گفتند.

دنیس پوشیلین رئیس جمهوری دونتسک در گفتگو با صداوسیما گفت: نیرو‌های نظامی ما به معنای واقعی کلمه هر روز در حال پیشروی هستند و یکی از دلایلی که آنها قصد دارد نیرو‌های خود بطور مستقیم وارد صحنه کند، شکست‌های پیاپی آنهاست.

پوشیلین گفت البته خود غربی‌ها هم می‌دانند که دخالت مستقیم در این جنگ پیامد‌های وخیمی برای آنها در پی خواهد داشت.

رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن نیز به حادثه تروریستی کروکاس سیتی مسکو اشاره کرد و افزود: شیاطینی که تلاش می‌کنند مسلمان را تروریست بنامند، از همان منبعی تغذیه می‌شوند که داعش را بوجود آورد.

وی گفت: هدف آنها تفرقه افکنی و دامن زدن به جنگ قومی و مذهبی است، اما به نتیجه نخواهند رسید.

نظر شما