شناسهٔ خبر: 66535237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

 وبینار آموزشی "سلامت بانوان و بررسی خدمات قابل ارائه توسط ماما" برگزار شد

مرکز ارتقاء سلامت کارکنان و اعضای هیات علمی به مناسبت بزرگداشت روز مامایی  وبینار آموزشی "سلامت بانوان و بررسی خدمات قابل ارائه توسط ماما" را با تدریس خانم صدیقه علیشاهی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدایزد، صدیقه علیشاهی به توضیح مفهوم سلامت بانوان پرداخت و نکات مهمی را در خصوص سرطان‌های شایع زنان اعم از سرطان پستان و سرطان دهانه رحم، به همراه راه‌های پیشگیری، خود مراقبتی و زمان مراجعه به مراکز و خانه‌های سلامت بیان کرد.
وی افزود: از آن‌جایی که این سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند، ایشان آموزش‌های لازم را درباره نحوه تشخیص زودهنگام علائم پیش سرطانی و اهمیت مراجعه به مراکز به منظور کاهش ابتلا به این سرطان‌ها ارائه کردند.
علیشاهی توضیح داد: پس از آن، مراقبت‌های قبل از بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری و مراقبت‌های پس از زایمان در مراکز و خانه‌های سلامت به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و به اهمیت شرکت مادران باردار در کلاس‌های آمادگی برای زایمان به منظور کاهش نرخ سزارین اشاره شد.
این کلاس‌ها امکان ارائه اطلاعات و مهارت‌های لازم برای مادران در مورد زایمان طبیعی و مدیریت درد را فراهم می‌کنند که بهبود نتایج زایمان و کاهش میزان نیاز به مداخلات جراحی را می‌تواند به همراه داشته باشد و همچنین در پایان راه‌های پیشگیری از عفونت‌های زنان به طور جامع مورد بحث قرار گرفت.

نظر شما