شناسهٔ خبر: 66533289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان کرمان:

آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند

کرمان_ دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان گفت: طرح نماد و پایش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان باید از سوی آموزش و پرورش کامل اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، ظهر سه شنبه در جلسه تشریح پروژه نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، نقش معلم را در شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان نقشی بی‌بدیل دانست و گفت: تکلیفی که در راستای آموزش و تربیت دانش آموزانی که سکان مدیریتی کشور را در مشاغل و مسندهای مختلف به عهده خواهند گرفت برای همه واضح است.

وی، رسالت و مسئولیت مدیران و معلمان دستگاه تعلیم و تربیت را سنگین و مهم دانست و افزود: دانش‌آموزان سرمایه بزرگ اجتماعی هستند که متأسفانه مدتی دشمن نفوذ کرده و به دنبال آسیب رساندن به دانش‌آموزان ما است و قطعاً تدبیر، مدیریت و چاره اندیشی مسئولان در خنثی سازی و شکست این برنامه‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

بخشی، پروژه نماد را تکمیل کننده قانون حمایت از اطفال و نوجوانان برشمرد و تصریح کرد: کودکان و نوجوانانی که در معرض بزه دیدگی یا ورود آسیب به سلامت جسمی و روحی هستند در طرح نماد مورد پایش و غربالگری قرار خواهند گرفت و پیگیری و تعقیب ترک فعل‌های دستگاه‌ها نسبت به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و اجرای طرح نماد در دستور کار دادستانی است و اگر تخلفی از اجرای این قانون و یا ترک فعلی گزارش شود، اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

نظر شما