شناسهٔ خبر: 66524929 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وحدانی: پاکدامن امیدهای کسب مدال شمشیربازی در المپیک را دوچندان کرد

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون شمشیربازی با اشاره به موفقیت تاریخی سابریست کشورمان و ایستادن علی پاکدامن در رده سوم رنکینگ جهانی گفت:‌ این افتخار در آستانه المپیک جامعه شمشیربازی را به مدال پاریس بیش‌از پیش امیدوار کرد و امیدواریم بتوانیم در این آوردگاه، برای ورزش ایران افتخارآفرین باشیم.

صاحب‌خبر -

محسن وحدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ علی پاکدامن برای اولین‌بار در تاریخ شمشیربازی موفق شد در رده سوم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار بگیرد، این موفقیت نشان از کارآیی و عملکرد خوب این سابریست ایرانی دارد و امیدواریم او بتواند در المپیک نیز با ادامه همین روند،‌ ایران را به یک مدال تاریخی برساند.

وی ادامه داد: تیم ملی شمشیربازی ایران از مدت‌ها پیش برنامه‌های آماده‌سازی خود را در کمپ بین‌المللی اورلئان فرانسه پیگیری می‌کرد تا برای حضور در المپیک به آمادگی کامل برسد. سابریست‌های ایران از فرانسه راهی سئول شدند تا در مسابقات جایزه بزرگ این کشور شرکت کنند و طبق برنامه آنها فردا دوباره از سئول به فرانسه بازخواهند گشت تا ادامه برنامه‌های خود را پیگیری کنند.

دبیر فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: کمپ فرانسه از هر نظر برای ما خوب است چراکه سابریست‌های کشورمان این فرصت را دارند تا با بهترین ورزشکاران جهان تمرین کرده و اردوی مشترک داشته باشند. ملی‌پوشان کشورمان 2 هفته در فرانسه خواهند بود و بعد از تمرینات خود در این مدت به اسپانیا می‌روند تا در جام‌جهانی مادرید شرکت کنند.

وحدانی تصریح کرد: سابریست‌های کشورمان بعد از این جام به تهران بازخواهند گشت تا چند روزی را به استراحت و ریکاوری بپردازند و در این مدت هم پیمان فخری که هدایت تیم سابر ایران را بر عهده گرفته به جمع ملی‌پوشان اضافه خواهد شد تا همراه آنان در قهرمانی آسیا که به میزبانی کویت و در اواخر خردادماه است، شرکت کند.

وی افزود: نفر اول رنکینگ جهانی ساندرو بازادزه گرجستانی است که توانست جایگاه خود را در صدر این رنکینگ همچنان حفظ کند، در رده دوم السیسی از مصر دیده می‌شود که با یک پله صعود به رده دوم رفت و در رده سوم این رنکینگ نیز نام یک ایرانی به چشم می‌خورد که نشان از برنامه‌ریزی و حرکت فدراسیون در مسیر درست دارد. بدون شک این برنامه‌ریزی، برپایی کمپ‌های تمرینی در فرانسه و حضور در میادین مختلف از جمله سئول و ماردید در کنار مواردی دیگر مانند اسکان، تغذیه و پرواز هزینه‌های بسیاری را برای فدراسیون در بر داشته است اما اگر می‌خواهیم در میان مدعیان حضور داشته و امیدوار به کسب مدال در بازی‌های المپیک باشیم چاره‌ای نداریم جز اینکه در همین مسیر گام برداریم و بدون شک با حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، می‌توانیم افتخارات این ورزش را دو چندان کنیم.

نظر شما