شناسهٔ خبر: 66520408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دادگستری دهلران: دستگاه قضایی بدون اغماض با متجاوزان به اراضی ملی برخورد می‌کند

ایلام - ایرنا -  رئیس دادگستری دهلران با تاکید بر اینکه حفاظت و حراست از اراضی ملی باید اولویت دستگاه‌های متولی باشد، بر برخورد قاطع با متجاوزان به اراضی ملی و طبیعی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، " سیدرضا صلاح الدینی" شامگاه دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران، افزود: دستگاه قضایی بدون اغماض با قانون شکنان و متجاوزان به اراضی ملی برخورد قاطعانه انجام می دهد و با متخلفان مماشات نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی از نعمت‌های ارزشمند خدادادی است که حفظ و حراست از آنها وظیفه‌ همگانی بوده و دستگاه های متولی باید با جدیت به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کنند.

رئیس دادگستری دهلران با بیان اینکه صیانت از عرصه های منابع طبیعی از اولویت های مهم دستگاه قضایی است، گفت: منابع طبیعی به عنوان ضابط خاص و بر اساس قانون باید حفاظت و حراست از عرصه های ملی را در دستور کار خود قرار دهد و با پایش روزانه اراضی ملی در شهرستان اجازه تصرف اراضی ملی را به متخلفان ندهد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران نیز در این دیدار با بیان اینکه با متخلفان در حوزه منابع طبیعی، برخورد قانونی و قاطع خواهیم داشت، گفت: بدون شک تلاش مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی شهرستان در راستای صیانت و حفاظت از عرصه های ملی است و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

رئیس دادگستری دهلران: دستگاه قضایی بدون اغماض با متجاوزان به اراضی ملی برخورد می‌کند

جلیل فرهادی با قدردانی از زحمات مجموعه قضایی شهرستان، یادآور شد: حفاظت و حراست از عرصه های ملی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برای تحقق بخشیدن به این امر خطیر و مهم نیازمند حمایت های قضائی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با اشراف کامل در حوزه مسائل منابع طبیعی با اتخاد تدابیر پیشگیرانه نقش به سزایی در حراست از منابع طبیعی و جنگل های استان دارد و اداره منابع طبیعی شهرستان برای تحقق این امر از آمادگی کامل برخوردار است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی جنگلی تشکیل داده که از این میزان سهم جنگل های استان ۶۴۰ هزار هکتار است.

نظر شما