شناسهٔ خبر: 66519123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیگیری قضایی تخلفات معادن شن و ماسه استان كرمان

تخلفات برخی از شرکت‌های شن و ماسه مانند پرداخت نکردن حقوق دولتی ، نابسامانی و افزایش قیمت‌ها در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بررسی وپیگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضائی کرمان بیان کرد: چند سال پیش یک قرارداد بین شرکت ایمیدرو و گل گهر و سیرجان ایرانیان منعقد  و قرار این شرکت‌ها بعد از ۵ سال تحقیق، تفحص و اکتشاف در یک محدوده معین به سرانجام برسانند و سپس عملیات اکتشاف را شروع کنند. 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: با وجود گذشت مهلت تعیین شده شرکت گل گهر و سیرجان ایرانیان به دلیل یک سری مسائل و مشکلات مانند تحریم‌ها موفق به شروع عملیات استخراج نشده اند و تاکنون حقوق دولتی و انتفاع خودشان نیز از این معدن حاصل نشده است. 

 بگفته وی قرار شد: به شرکت‌های پیمانکار مهلت ۴ ساله داده شود تا به تعهدات خود عمل کنند، شرکت ایمیدرو خواستار فسخ این قرارداد بود و در مراجع قضائی تهران نیز پرونده علیه شرکت گل گهر تنظیم شده بود که متقابلا شرکت گل گهر و سیرجان ایرانیان نیز دادخواست تقابل داده بودند. 

 حجت الاسلام حمیدی افزود: در این جلسه تصمیم نهایی بر آن شد که در این ۴ سال شرکت‌های پیمانکار به تعهدات خود عمل کنند و درصورتی که در این زمان مراجع قضائی تصمیم قطعی دیگری بگیرد، بایستی طرفین آن فصل الخطاب قضائی را عمل کنند. 

وی افزود: همچنین  قرار شد طی ۳ ماه شرکت‌های پیمانکار ضمانت نامه‌های بانکی را بروزرسانی کنند تا ضمن آنکه حق و حقوق دولتی تضییع نگردد به بحث تولید نیز صدمه‌ای نرسد. 

 

<div id="video-display-embed-code_11082608"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4226153/11082608?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما