شناسهٔ خبر: 6651703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتحاديه اروپا حملات تروريستي در چند کشور آفريقايي را محکوم کرد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/05/06
اتحادیه اروپا حملات تروریستی اخیر در چند کشور آفریقایی از جمله کامرون، چاد، نیجر، نیجریه و سومالی را محکوم کرد و دستگیری و محاکمه عاملان این حملات را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری کویت از بروکسل، کاترین ری Catherine Ray سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد در دو ماه گذشته، گزارش شده است در حملات متعدد تروریستی در کشورهای اطراف دریاچه چاد، حدود 800 نفر کشته شده و تعداد زیادی نیز زخمی شده اند.
این سخنگو گفت :« کامرون، چاد، نیجر و نیجریه از هیچ تلاشی در مبارزه با تروریسم در منطقه فرو گذار نخواهند کرد. هماهنگی جدی در محل و سطح منطقه ای و همچنین برای توسعه اجتماعی - اقتصادی مناطق آسیب دیده، لازم است ».
وی افزود اتحادیه اروپا بر حمایت خود از سازمان های منطقه ای، مقامات مسئول ملی و شهروندان و سازمان های جامعه مدنی که در این اقدامات دخیل هستند، تاکید می کند.
اتحادیه اروپا همچنین حمله روز یکشنبه به هتل جزیره در موگادیشو، پایتخت سومالی، را که به کشته شدن ده ها فرد بی گناه منجر شد، محکوم کرد.
این سخنگو گفت :« چنین اقدامات تروریستی تمایل به پیشرفت در روند سیاسی به سوی کشوری باثبات و امن را نضعیف نخواهد کرد. عاملان چنین جنایاتی باید خیلی سریع دستگیر و محاکمه شوند ».
136/146

نظر شما